Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke du som var på Q&A, grammasta?

 

Nei, flyet var litt forsinka...så jeg dreit i å stresse selv om jeg sikkert hadde rukket det ! Så på highlights'a etterpå at det var en nordmann som stilte spm om når det kom til skandinavia (var det ikke ? muligens en svenske, bare sett det en gang.)

 

Forresten jævli funny med han tyskeren som stilte spm og Dana bare "Arnold, is that you ?". hehehe !

Lenke til kommentar

Jeg tok en liten bet på Betsson.

 

Jeg satsa på BJ Penn (fordi jeg liker han ikke), Matt Brown (fordi jeg heier på han) og Lyoto (fordi Quinton ikke er imponerende for tida).

 

Skulle gjerne ha satsa på Joe vs George-kampen. Joe er en favoritt for meg, men tror George Sotiropoulos blir for sterk.

Lenke til kommentar

håper på Joe jeg også, vært fan av han siden han tok innersvingen på Jens Pulver....men spørs om ikke George blir litt for god...men Joe så jo helt sinnsyk ut i forrige kampen sin !

 

NB! Hvis dere kikker på UFC 122 og dere ser en rimelig høy kar med rød t-skjorte som er framme med mobilen rett bak prep point...så er det meg..hehe !

Lenke til kommentar

Calan+ Sport 2 sender jo live, kjempekos ;)

 

Ah...så det nå...funker ikke så lenge jeg ikke har Canal+ da :-) hvordan er kvaliteten på sendingen ? HD ?

 

Streamen fra UFC.com er hvertfall i jævli bra kvalitet.

 

 

Så jævli deilig å se BJ knocke Hughes rett ut ! Digg å se han tilbake i godt gammelt slag...Litt mye gjesp i de andre kampene, selv om førsterunda til George v Joe hadde litt fart !

 

Lenke til kommentar

UFC 123

 

 

Nokså bra event i mine øyne. Kunne egentlig håpt at BJ Penn og Hughes holdt på litt lengre, men men, morro for det om!

 

Synd Machida skal være så "Ultimate Elusive Guy", for hadde håpt Rampage skulle få en knockout her.

Leste dog på Sherdog at Rampage var nær ved å trekke seg pga sykdom. Blir morro med rematch, og håper han tar den og! Rampage fan her :w00t:

 

Lenke til kommentar

UFC 123

 

Det var 2 ting jeg stusset på etter eventet. BJ Penn er kanskje ikke rette mannen å trene sammens med om en skal få bra cardio? (Joe Lauzon)

 

Og jeg lurer på om det bare er meg som stusset på guiljotinen som Matt Brown tappet ut på.. Trudde han var bedre enn det der, og det var vel en latterlig løs guiljotin, eller tar jeg feil. (Så feil) Synes bare det var mistenkelig. Men kanskje Matt Brown suger, ikke vet jeg..

 

Lenke til kommentar

UFC 123 og veddemålene mine

 

Jeg har hatt totalt 6 bets på UFC i mitt liv. 4 av de har gått inn.

 

Jeg hadde 3 til UFC 123, én av de gikk inn og det var BJ Penn.

 

At Matt Brown tapte, skjønte jeg ikke helt. Matt er ikke den som gir seg så lett, men nå har jeg kanskje et litt annet syn. Jeg tror Matt rett og slett ga seg. Liten til ingen grunn at han måtte tappe ut av den situasjonen der. Føler litt at han "broke" på en måte...

 

Siste bettet jeg hadde var mellom Rampage og Lyoto. Jeg vil si at decisionen var littegranne kontroversiell. Men at jeg tapte med split decision... tja, det var kanskje like greit.

 

Jeg har ikke sett noen post-event videoer, men Dana har visst sagt at det ikke blir imidiate (noe som vil si minimum 9 måneder) rematch. Og jeg synes det vel gir mest "sense".

 

Lenke til kommentar

UFC 123

 

Det var 2 ting jeg stusset på etter eventet. BJ Penn er kanskje ikke rette mannen å trene sammens med om en skal få bra cardio? (Joe Lauzon)

 

Og jeg lurer på om det bare er meg som stusset på guiljotinen som Matt Brown tappet ut på.. Trudde han var bedre enn det der, og det var vel en latterlig løs guiljotin, eller tar jeg feil. (Så feil) Synes bare det var mistenkelig. Men kanskje Matt Brown suger, ikke vet jeg..

 

 

 

Tappet ikke Matt Brown på grunn av trykket mot luftrøret? Så i hvertfall slik ut for meg.

 

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

UFC 123

 

Bra card uten tvil. Herlig å se Penn grise Hughes. Ellers var det jevnt over mange bra kamper. Ble skuffet over Karo Parisian og Falcao. Parisian fordi jeg hadde et lite håp om at han skulle vise gammel klasse, Falcao utelukkende fordi han var så forbanna defensiv. Nivået på Falcao skuffet selvsagt ikke.

 

Ellers vant jeg også den ene kampen jeg tippet på som var Hughes mot Penn. 1.75 på at Penn skulle vinne synes jeg egentlig var bra odds på den kampen. Håper Penn klarer å holde seg motivert og trene bra fremover for når han er i form er han en av de mest underholdende fighterne der ute. Ekstremt komplett fighter.

 

 

Når det gjelder Machida mot Rampage ble jeg langt mindre overrasket over at Rampage vant enn det Rampage selv ble. Machida vant egentlig kampen, men det var ikke dommernes feil at han ikke ble tildelt seieren. Det var enkelt og greit poengsystemet i UFC som var problemet her. Pride sitt system ville fungert mye bedre i en slik kamp. De to første rundene er jevne og jeg synes faktisk det er helt greit å gi disse til Rampage. Han treffer med flest harde slag i disse rundene, og bør få litt igjen for å være den som er mest aggressiv. Den tredje runden tar selvsagt Machida overlegent, men han vinner likevel bare en runde. Når du har en kamp med to veldig jevne runder og en runde som går veldig klart til en av fighterne burde selvsagt han som vinner den ene runden klart vinne kampen, men det er ikke slik systemet fungerer.

 

Det var forresten veldig gøy å se at Rampage var i god fysisk form igjen. Dette var en helt annen Rampage enn den som møtte Rashad. Jeg fryktet at han skulle komme inn i dårlig form, men der tok jeg heldigvis feil. Jeg tør ikke tenke på hvor god Rampage kunne blitt hvis han hadde vært 100% dedikert gjennom hele karrieren og trent i en kvalitetscamp hele veien. Wolfslair er ikke akkurat camp Jackson. Han hadde nok gått inn i historien som en av de beste uansett vektklasse og den beste LHW gjennom tidene.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...