Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Hvis Brock Lesnar vinner denne så er det ikke tvil lenger etter min mening, Brock er best i verden. Men det irriterer meg om Cain ikke tok lærdom av Carwin fighten.

 

Rundt 1:14 i første runde så sier Joe Rogan nøyaktig det motsatte...

 

Ja, vi er flinke med spoilere i tråden her, men den kommentaren din ødela litt for meg. Hvordan vet du at Cain IKKE hadde tatt lærdom, og hvordan kan du si det før kampen i det hele hadde starta?

 

 

God card, spennende kamper. Noen skuffa, andre strålte og imponerte meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

......

 

UFC 121

 

Skjønte du ikke at det var en prediction lenge før kampen startet? DET er ikke min feil. Jeg så på Countdown at Cain satset på en 5 runders krig, og derfor tenkte jeg; "WTF, har han ikke lært av Carwin fighten, Brock takler ikke press, og du må presse ham."

 

Hadde derimot Brock lært av Carwin fighten hvor jævla rævva han var så skulle jeg gitt ham kred som verdens beste, for da har han slått nok verdige motstandere til å bli kalt det.

 

Nå ble det ikke slik og Cain tok lærdom av Carwin fighten og resten er historie.

 

Jeg har sett fighten flere ganger og finner ikke det du refererer til, at Joe Rogan sier det motsatte?!

 

Lenke til kommentar

(edit: ingen vits i å sitere forrige innlegg, siden mitt svar kommer rett under.)

 

 

1:23 før slutten av første runde: "The problem is, this is not Shane Carwin. He's gonna pick his shots, he learned from watching Carwin."

 

 

Men det var en misforståelse fra min side som klarte å feiltolke. Beklager det :)

Endret av MRN
Lenke til kommentar

Synes helt ærlig ikke Lesnar har imponert i noen av kampene sine, så hvordan noen kunne ha han som nr.1 i verden er for meg uforståelig. Eneste tilfellene Lesnar her vært imponerende, er når han fillerister motstanderen de første få minuttene. Stort sett har han sett sliten ut de gangene han har gått lengre enn dette.

 

For faen, han slet til å med mot Randy Couture som på den tiden var rundt 20 kg lettere enn han, og alikevel klarte ikke Lesnar å ta han ned under kampen. Mot Carwin som omtrent er like sterk, men med bedre standup, ble han skamjult i hele første runde før Carwin "gassed". Så for meg at det kom til å gå nedonom å hjem med han så fort han møtte en med bra takedown defence, og en skikkelig "gastank", noe som også skjedde.

 

Hjelper ikke å være stor å sterk, hvis ikke man kan gå 5 runder rimelig hardt. At de ikke merker å skjønner dette under trening er for meg uforstålig. Eneste "kjempen" med bra "gastank" til nå er Overeem. Får bare håpe at Dana får ut fingeren og får også han over til UFC, så han kan få møtt litt motstand. Ikke det, kunne godt sett han mot Fedor, Barnett og Werdum først.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satt penger på Overeems utholdenhet. Han slet med cardio da han var mellom 15 og 20 kg lettere, og vi har ikke sett han gå lenge. De siste to årene har kun to av hans fighter vært lenger enn to minutter.

 

Sant det, det gjenstår å se hvordan han ville gjort det i f.eks en 5 runders kamp. Men jeg vil si at man ser det litt på hele bygningen han sin at kroppen bør være i stand til mer stamina enn f.eks Carwin eller Lesnar. Han er ikke så klumpete som de. At han f.eks er nesten 5 cm høyere enn Lesnar, men alikevel 15kg lettere tilsier også dette. Men ja, du har forsåvidt rett. Vi vet faktisk ikke helt hvor staminaen han sin virkelig er.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Det var SÅ kjipt at Shields ikke presterte på sitt vanlige nivå i kampen sin! Jeg tror han er den eneste i UFC som har en god sjanse mot GSP, eller, det er i alle fall den kampen jeg gleder meg mest til å se fremover.

 

Jake Shields sa i et intervju at han hadde kuttet 20 pounds (10 kilo?) på EN dag, og at han ikke følte seg bra. Joe Rogan kommenterte også at Shields så helt jævlig ut dagen før. Håper Dana ikke trekker seg på utsagnet om at han skulle få en tittelkamp!

 

Lesnar er en super atletisk fyr, som er stor, tung og sterk. Noe som gjør han til en vanskelig motstander for Couture, Mir og andre bakkefolk. Men han blir jo livredd av å bli slått. Han trekker seg unna, og får panikk ser det ut som. Han klarer rett og slett ikke å beskytte seg selv.

 

Tror han ville hatt godt av en ordentlig treningsleir, hvor han har et bedre støtteapparat rundt seg, og han ikke er sjefen. Mike Tyson skulle vært sparringspartneren hans, da hadde han nok ikke fått like panikk seinere i en kamp :p Kill yourself in practise, so you dont die in the ring :p

Lenke til kommentar

På pressekonferansen virket det som at Dana ville at Shields skulle få GSP i sin neste kamp ja, dessverre (vil se han sloss 1-2 ganger til som WW).

 

Ang. Brock og treningsleiren hans: Så noen en full-size octagon i de 3 primetime episodene, jeg gjorde det i hvertfall ikke. Ser ut som at de bare sparrer på matter og trener styrke jo.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satt penger på Overeems utholdenhet. Han slet med cardio da han var mellom 15 og 20 kg lettere, og vi har ikke sett han gå lenge. De siste to årene har kun to av hans fighter vært lenger enn to minutter.

Jeg tror nesten han har bedre kondis nå, som tungvekter enn før. Han var en gigantisk LHW, og jeg tror all kuttinga tappet han for energi.

 

Synes helt ærlig ikke Lesnar har imponert i noen av kampene sine, så hvordan noen kunne ha han som nr.1 i verden er for meg uforståelig. Eneste tilfellene Lesnar her vært imponerende, er når han fillerister motstanderen de første få minuttene. Stort sett har han sett sliten ut de gangene han har gått lengre enn dette.

Helt enig. Enkelte er veldig flinke til å kjøpe hype, spesielt hvis den kommer fra hype-maskinen UFC. Cain tror jeg derimot kan bli en tøff nøtt å knekke for de fleste. I hvert fall hvis han er flink med gameplans fremover. Han er god nok stående til å ta de fleste der. De få som har bedre striking har dårligere bryting. Ser ingen i UFC som bør slå han i nær fremtid.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Sherdog MMA tungvektranking:

1.Cain

2.Brock

3.Werdum

4.Fedor

 

 

Seriøst er det faenmeg mulig? Werdum vinner mot verdens udiskutabelt beste fighter (Fedor). Brock vinner mot en som ikke på noen måte kan sammenlignes med Fedor (Carwin). Hva skjer med rankingen? Brock, ikke Werdum blir ranket som nummer 1. Brock taper mot Cain. Cain blir ranket som nummer 1 og Brock havner på ande plass? Foran både Werdum og Fedor? Tydelig at Sherdog er desperate etter å ikke irritere Zuffa, dette er håpløst dårlig journalistikk.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Sherdog MMA tungvektranking:

1.Cain

2.Brock

3.Werdum

4.Fedor

 

 

Seriøst er det faenmeg mulig? Werdum vinner mot verdens udiskutabelt beste fighter (Fedor). Brock vinner mot en som ikke på noen måte kan sammenlignes med Fedor (Carwin). Hva skjer med rankingen? Brock, ikke Werdum blir ranket som nummer 1. Brock taper mot Cain. Cain blir ranket som nummer 1 og Brock havner på ande plass? Foran både Werdum og Fedor? Tydelig at Sherdog er desperate etter å ikke irritere Zuffa, dette er håpløst dårlig journalistikk.

 

det er vel ikke journalistikk en gang.....

Lenke til kommentar

Fedor kan ikke være på 1. plass når han fighter 1 gang hvert andre år..

 

Kan han vel, hvis han hver gang han sloss hadde banket den som var regnet som nr.1 contender. Er enig i at Fedor sloss for lite, men synes faktisk denne avstemningen jeg kom over stemmer bra med hvem som er best. Her har ca tusen stk stemt fra ett kjent MMA forum.

 

post-6770-1288262054,0074_thumb.jpg

Lenke til kommentar

HW-rankings er en notorisk clusterfuck, og har vært det så lenge jeg kan huske. For inntil to år siden var det i det minste enkelt å argumentere for nr. 1, nå er det ikke engang det.

 

Overeem kan høre til i toppen, men er vanskelig å plassere. Barnett hadde også vært favoritt mot de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...