Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 SRPM = Source RPM (pakker med kildekode som følgelig må kompileres før de kankjøres) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+. ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/x86_64/iso/ ? Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Har lastet ned Fedora SRPMS cd`ene, mistenker jeg tok feil fordi pc`en vil ikke boote opp fra cd 1. Har testa med en XP cd og der gikk det fint. Merka ikke før i ettertid at det man kunne laste ned Fedora uten det SRPMS greiene. Så da lurer jeg på, Hva er SRPMS for noe? og hvorfor får jeg ikke boote fra cd`en? SRPMS er pakker med kildekode. Hvis du vil innstallere Fedora skal du laste ned disse ISO'ene: ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc1.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc2.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc3.iso ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/...-i386-disc4.iso jo, stemmer d. Eller jeg har tenkt å teste x86 - 64, siden jeg har har AMD64 3000+. ftp://ftp.uninett.no/linux/Fedora/core/3/x86_64/iso/ ? jepp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå