Corwin Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 • These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard. • For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply. hva menes med dette? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 JPWR1 til mitt K8N Diamond er 24 pin ATX kontakten og JPWR2 er "P4" kontakten ved CPU, mangler P4 er det lite strøm til prosessoren. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) JPWR1 til mitt K8N Diamond er 24 pin ATX kontakten og JPWR2 er "P4" kontakten ved CPU, mangler P4 er det lite strøm til prosessoren. Samme "fenomenet" er det på ASUS A8V-kortet. Man må også bruke "P4-kontakten". Altså den vanlige strømkontakten+P4-kontakten (den kvadratiske m/4 pinner). Dette har ikke vært vanlig tidligere, men man må koble til denne på AMD-A64 på svært mange hovedkort. Kanskje alle? Uansett står det i manualen hva som bør gjøres. Der må du se hva JPWR1 & JPWR2 er for noe... Antar at det er den vanlige strømkontakten + P4-kontakten (den kvadratiske m/4 pinner). Sveinl. Endret 12. februar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
_noen_ Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Sitter å lurer på noe liknende, det følger ikke med noen kabler med 8pins kontakter i pakken med hiper type r,kun 4 og 6 pins. (6 pins kontakten har feil polaritet, altså omvendt pluss og jord i forhold til det jeg trenger.) På mitt msi diamond plus er det 24 pins atx "hovedkontakt",jpwr1. Jpwr2 er strøm til cpu, 8 pins kontakt (som jeg ikke har) Jpwr3 er strøm til pci express grafikkort, vanlig kontakt ala harddisk ol. Hvordan skal jeg få strøm til cpu'en ? Det er ikke mulig å bruke de siste 4 pluggene i 24 pins kontakten, fordi er som sagt i bruk. Går det ann å bruke bare en 4 pins kontakt på jpwr2 ? Sveinl sin løsning er altså ikke mulig i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
_noen_ Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 For de som måtte være intressert: jeg plugget inn en 4 pins kontakt i de øverste 4 plassene og det virker som om det gikk greit, har fungert utmerket i 24 timer, så jeg regner med at det er en varig løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå