Gå til innhold

Intellegent forum?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg begynte med php for en stund siden og har siden jobbet litt med å lage forskjellige forums/diskusjoner.

 

Når man går løs på et slikt problem, så er det ofte en ide å sette opp en generell ide om hvordan det skal fungere, og hvordan det skal spytte ut informasjon til brukeren.

 

Nå har jeg kommet frem til at jeg trenger et "reply-to"-forum, og jeg vil lage det selv, for det er halve moroa, men jeg sliter litt med hvordan man skal få det til å fungere. Ideen er at man først starter opp med en post, som man kan svare på, og så svare på svaret, og så gjøre dette til det uvinnelige, i tillegg til å lage ny poster.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen gode ider om hvordan dette kan fungere osv.

 

Dessuten så skal dette forumet bare sende videre en variabel når du trykker på en post, for jeg synes det er så teit med sånne lange url'er.

forum.php?forum=44&post=66&replytos=60&user=me&topic=Hei

fordi de så lett kan utnyttes og endres, og dermed ikke fungere riktig.

 

Uansett så lurer jeg på om noen har noen erfaringer, sider eller kodesnutter å dele? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


zreak skrev (2001-11-17 22:06):


Dessuten så skal dette forumet bare sende videre en variabel når du trykker på en post, for jeg synes det er så teit med sånne lange url'er.

forum.php?forum=44&post=66&replytos=60&user=me&topic=Hei

fordi de så lett kan utnyttes og endres, og dermed ikke fungere riktig.


 

Sessions kan kanskje brukes? http://www.hvt-automation.nl/yapf/index.ph...witem&itemid=33

 

[ Denne Melding var redigert av: diskvask på 2001-11-18 21:13 ]

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Sverre satte originalt opp eit forum for Sourcecode.no, men dette vart ikkje brukt fordi me fekk tilgang til dette forumet, men ein del gode idear kan ein ta derifra.

 

Mitt forslag må vera følgande: kvar post (med post menes: tråd, post, reply) får sitt eget unike ID-nummer. Desse ID-numra sett ein opp i ein indeks (separat fil), som inneheld nåke slikt som dette:

id1

id1reply1

 id1reply1reply1

 reply1reply1reply2

id1reply2

id2

id2reply1

 

osv.. ID-nummera her er gitt slik at det blir logisk å lese det, men bruk gjerne semi-random nummer.

 

PS! Det vart nevnt form posts, dette er ikkje eit bra alternativ. Ein form skjuler egnetlig bare den lange URLen som blir generert, men sender egentlig de samme variablene. Det blir derfor ikkje naturleg å bruka slike variablar i det heile tatt, men ein kan jo sjølvsagt konvertera alt saman til ein lang variabel. Ein kan og begrensa det slik at ein berre treng å ha forum.php?post=id1reply1 eller forum.php?thread=id1.

 

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...