EiSvIn Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hmm.. Når jeg ber SUSE 9.2 skru av maskinen min, skrur den av alt frem til skjermen "system is down" kommer opp. Men den klarer ikke å skru den av så den blir bare stående. Dette skjedde i både Fedora og Mandrake når jeg testet dem også, men i SUSE virker ikke lenger av/på-bryteren, så jeg er faktisk nødt til å dra ut kontakten for at maskinen skal stoppe. Noen som har noen ide om hva man kan gjøre med dette? (Maskinen er en ECS iBuddie A900 om det sier noe, XP skrur den av helt fint, men den finnes ikke på min maskin lenger. :-) ) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Sjekket om ACPI er aktivert? Lenke til kommentar
zzzz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg hadde det samme problemet med fedora. Du kan gå inn i bios og sette: ACPI=DISABLE. Dette gjør at fedora slutter skikkelig. Merk: for de med dualboot og winXP - dette skaper problemer for windows. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 du kan prøve som root "modprobe apm" og se om det hjelper (kan også gi noen "interessante" feiler hvis acpi kjører og, eller bios er non-standard). Hvis det fungerer, legg til en linje det står "apm" på i /etc/modules Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 du kan prøve som root "modprobe apm" og se om det hjelper (kan også gi noen "interessante" feiler hvis acpi kjører og, eller bios er non-standard). Hvis det fungerer, legg til en linje det står "apm" på i /etc/modules /etc/modules finnes vel bare i distroer med 2.4-kjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå