Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom oppgraderer ADSL-linjene sine!


Anbefalte innlegg

Og ingen prisendring heller :D

 

Moderator: kan hende denne posten er postet før, men jeg fant ikke noe.

 

Fikk et brev fra Bluecom i posten i dag, der det sto at de oppgraderte linjene sine der sentralene deres ble bygget. Det betyr i praksis at de som har nett fra Bluecom på Telenor's linjer nå vil få følgende når linjene blir flyttet over til Bluecom sitt utstyr:

 

Gammel linje | Ny linje
400/128          720/384
720/128          1024/384
1024/256        1500/448
2048/256        2048/448

 

Selv har jeg nå 720/128, og jeg må si jeg er fornøyd med dette.

Skal også oppgradere til 1500/448 etter hvert, så dette blir bra! :)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er kildene dine? Restarta nettop modem. Ingen forskjell her.

Tja, pappa sa at han fikk oppgradert sin Bluecom ADSL linje (jobben betaler) fra 400 til 1500. Stusset litt over det der, men han hadde rett ser det ut som.

 

Edit: Hvis dette stemmer, så er jo det beste at utlinja blir oppgradert litt. Om man har 1000 eller 1500 inn er ikke så viktig.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Hvor er kildene dine? Restarta nettop modem. Ingen forskjell her.

Hater å quote meg selv, men:

Fikk et brev fra Bluecom i posten i dag

 

:D

 

Kanskje jeg skal skrive litt mer utfyllende.

 

Bluecom bygger jo sine egne sentraler nå, og dermed vil hastighetene ikke lenger være avhengig av begrensninger i Telenor sitt utstyr. Kun et gode for de som er tilknyttet Bluecoms sentraler altså.

 

Kort utdrag fra punktene i brevet:

1. Du vil få nytt modem hos Bluecom. Du må muligens sende tilbake det utstyret du har nå, for det eier Telenor. Dette får du returseddel fra Telenor om hvis du må.

2. Du skal bare sette opp det nye utstyret med samme innstillinger som før. Ingen endringer altså.

3. I løpet av dagen må du forberede deg på en liten nedetid som følge av overflyttingen.

 

Dagen dette vil foregå står i brevet fra Bluecom, i mitt tilfelle: 02.03.05

Lenke til kommentar

Grunnen til at de oppgradere er Ip-telefonen...For oss som har over 448 kb/s så gjelder ikke oppgraderingen...Pratet med de tidligere på dagen og fikk opplyst dette...De har vistnok mye problemer med egne sentraler her på Østlandet fikk jeg høre...Hadde egentlig håpet og få litt høyere uthastigehet enn 512 kb/s men den gang ei....Venter bare på adsl2 nå---... :yes:

Lenke til kommentar
Du skrev jo i øverste post att folk på Telenor sine sentraler nå får bedre upload:) Muligens litt feil?

Skrev også

...der det sto at de oppgraderte linjene sine der sentralene deres ble bygget

 

Men iallefall... Dette gjelder der Bluecom bygger sine egne sentraler og ikke for de som har nett fra Telenors sentraler. Du vil få brev i posten hvis/når Bluecom får sitt eget utstyr i din sentral.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Legger en link til en post jeg skrev noen uker tilbake, med bilde av brevet jeg fikk. Jeg tenkte også å oppgradere til 1500-linja, men det nektet de, av ukjente årsaker. :shrug:

 

Fikk oppgradert linja mi i dag, får ca. 1015 Kbit ned i følge ITavisen. Opphastigheten gikk opp fra 15 til 30 KBps.

 

EDIT: glemte link, her er den.

Endret av consilium
Lenke til kommentar

Jo,takk

 

Den nye linja funker riktig bra (720/128 til noe som kan passe med 1024/384)

 

Mandag gikk nettet ned men DSL lampa i modemet var på...masse forsøk på router /modem reboot osv uten resultat...ventet litt til utpå dagen...ringte Bluecom support...

 

De fikk det de trengte for å vite hvem jeg er osv... lurer så på om kabler står i og om jeg har splitter osv... (har vært oppe i 2 år nå)

Finner ikke noen god grunn til at de ikke får kontakt med modemet.

Så de må feilmelde linja....

Neste dag tlf fra Bravidia montør...som lurer på hva som er feil...forklarer som over og får høre:!!! jo de har den morgenen byttet hele sentralen (for Bluecom kunder ) over på Catch utstyr...og da virker jo ikke mitt gamle Nokia/telenor ADLS modem det var jo klart.

SUKK, OG DETTE VISTE IKKE SUPPORT NOE OM OG DET KOM IKKE NOE BREV ELLER NYTT MODEM I POSTEN FØR DET SKJEDDE...talentløst. :realmad:

 

Nåja roet seg litt nå... og veldig fornøyd med hvordan det fungerer.

Har periodevis mega lagg mot noen USA siter... ikke sikker på hva det kommer av.

 

CS servere som før hadde god spredning 27ms til xxxms, nå er det store flertallet på 50 tallet, de få på 27 er også borte.

 

web sider føles mer snappy nå uten tvil. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...