Gå til innhold

Er det noen vits i å konvertere .avi(DivX) til VCD/SVCD???


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått meg en hel bunke DivXer, men jeg syntes kvaliteten er litt frynsete på noen av de.....

 

Vil det bli bedre kvalitet dersom jeg konverterer til VCD/SVCD???

 

Eller blir kvaliteten den samme, så eneste vitsen er at Dersom man har en VCD spiller eller en DVD spiller hacket/eller med støtte for VCD så kan man spille de av der.

 

P.S. Jeg vil ikke ha en diskusjon om hvor/hvordan man kan finne/hacke en DVD spiller!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-20 16:43, Jon A. Feet skrev:


Vil det bli bedre kvalitet dersom jeg konverterer til VCD/SVCD???


Nei, du får aldri bedre kvalitet ved å konvertere noe, dette gjelder video, musikk og andre ting. Stort sett oppnår du det motsatte, altså at en konvertering medfører reduksjon i kvaliteten. Hvor mye avhenger av hva du konverterer mellom.

 

Det blir som om du hadde en dårlig mp3-fil, det hjelper da ikke å konvertere til .wav for filen blir ikke "reparert" av den grunn.

 

 

Forøvrig er DIVX et veldig bra format, og har bedre komprimering enn både VCD og SVCD.

 

Eneste grunn jeg kan tenkte meg til å konvertere til SVCD er å spille av filmen på DVD-spiller. VCD er gammeldags og dårlig og bør unngås.

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-20 16:57 ]

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde ja...........

 

P.S. Jeg tror kanskje at det er en fordel at SVCD har en mye høyere oppløsning og er mpeg-2 dekodet/enkodet dersom du spiller av SVCD vs. avi fra pc til tv (som jeg gjør).

 

Dette har jeg testet ved å konvertere filmen hackers til SVCD og da fikk jeg bedre kvalitet på tven, men på PCen var det samme kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...