Jon A. Feet Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Nå har jeg fått meg en hel bunke DivXer, men jeg syntes kvaliteten er litt frynsete på noen av de..... Vil det bli bedre kvalitet dersom jeg konverterer til VCD/SVCD??? Eller blir kvaliteten den samme, så eneste vitsen er at Dersom man har en VCD spiller eller en DVD spiller hacket/eller med støtte for VCD så kan man spille de av der. P.S. Jeg vil ikke ha en diskusjon om hvor/hvordan man kan finne/hacke en DVD spiller!!! Lenke til kommentar
christt Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Kvaliteten er jo avhengig av hvor mye du komprimerer, sånn sett vet jeg ikke hvor mye bedre en SVCD vs DivX er hvis begge f.eks er komprimert til 800 Mb? Noen andre som vet kanskje? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 16:43, Jon A. Feet skrev:Vil det bli bedre kvalitet dersom jeg konverterer til VCD/SVCD??? Nei, du får aldri bedre kvalitet ved å konvertere noe, dette gjelder video, musikk og andre ting. Stort sett oppnår du det motsatte, altså at en konvertering medfører reduksjon i kvaliteten. Hvor mye avhenger av hva du konverterer mellom. Det blir som om du hadde en dårlig mp3-fil, det hjelper da ikke å konvertere til .wav for filen blir ikke "reparert" av den grunn. Forøvrig er DIVX et veldig bra format, og har bedre komprimering enn både VCD og SVCD. Eneste grunn jeg kan tenkte meg til å konvertere til SVCD er å spille av filmen på DVD-spiller. VCD er gammeldags og dårlig og bør unngås. [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-06-20 16:57 ] Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Kvaliteten blir aldri bedre enn "orginal" kopien, altså den filen du konverterer...heller værre. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 SVCD formatet tar iallefall 100-150 % større plass enn DivX i samme kvalitet, men fordelen med dette formatet er at det kan spilles på de fleste DVD spillere. Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Det var det jeg trodde ja........... P.S. Jeg tror kanskje at det er en fordel at SVCD har en mye høyere oppløsning og er mpeg-2 dekodet/enkodet dersom du spiller av SVCD vs. avi fra pc til tv (som jeg gjør). Dette har jeg testet ved å konvertere filmen hackers til SVCD og da fikk jeg bedre kvalitet på tven, men på PCen var det samme kvalitet. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Ikke bli bedre??? Nei teoretisk nei, men har opplevd en "bedring" nå jeg deinterlaced en film. Så det hjelper en god del (hvis du hater de horisontale strekene som meg)...... Lenke til kommentar
inoan Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Har hørt mye snakk om denne type konvertering .avi --> SVCD. Hvilke programmer kan brukes på denne operasjonen? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 00:16, inoan skrev:Hvilke programmer kan brukes på denne operasjonen? http://www.doom9.org og http://www.digital-digest.com Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-21 00:16, inoan skrev:Har hørt mye snakk om denne type konvertering .avi --> SVCD.Hvilke programmer kan brukes på denne operasjonen? Jeg bruker TEMPGEnc vEttellerannet. Du finner mye informasjon om emne på http://www.vcdhelp.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå