Drunken_Master Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg vet mange andre har posta om dette problemet! Men jeg har det probleme med at det bare blir svart/hvitt bilde på tven med tv ut. Jeg har en S-Video til Scart kabel til kortet. Jeg har hørt at man kan kortslutte noen ledninger på denne kabelen slik at man får farger! Jeg har sett det selv, men vet ikke åssen det gjøres. Noen som kan hjelpe meg, eller har en guide link å gi meg?? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Talker Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Dette kunne vært veldig kjekkt for meg å vite også! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg vet mange andre har posta om dette problemet! Men jeg har det probleme med at det bare blir svart/hvitt bilde på tven med tv ut. Jeg har en S-Video til Scart kabel til kortet. Jeg har hørt at man kan kortslutte noen ledninger på denne kabelen slik at man får farger! Da kan du bruke søk-funksjonen. Svaret er: Du må koble sammen pinne 15 og 20. Men jeg vil egentlig ikke anbefale det fordi hvis du er maksimalt uheldig, så kan du skade TV-utgangen på skjermkortet. Jeg vil heller anbefale en adapter fordi den er koblet slik at man ikke får direkte kortslutning mellom pinnene. OBS En svært viktig ting her er at dette bare funker hvis problemet er at TV ikke støtter s-video. Det kan være mange andre grunner til at du ikke får fargebilde; f. eks. feil i driver eller kabel, feil innstillinger til skjermkort eller TV, eller tilkoblet feil scart hvis det er flere scarter. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Poenget var å få fram at jeg hadde søkt Fant bare ikke det jeg lette etter. Men takk skal du ha. Tror jeg kjøper omformeren jeg. Mye lettere og saferer. Takk skal du ha Edit: En kammerat har vist modda kabelen, kan jo prøve å se om den funker på tven min først da! Den funka hos han. Endret 12. februar 2005 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå