danno_O Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Pcen min har begynt å restarte helt uten videre! Etter at jeg monterte den nye ramen min har pcen min begynt å restarte. Jeg har oppgradert fra 512 til 1024 MR Ram (Twinmos PC3200) Jeg har en mistanke om at det har noe med varme i kabinettet å gjøre, fordi jeg har bare en stor 120mm CPUvifte og en kabinettvifte. Skjermkortvifta mi har streika så jeg har montert en vanlig 80mm vifte under skjermkortet som en midlertidig løsning. Strømforsyninga mi er ganske gammel og jeg veit ikke hvor stor watt-effekt den har. Kan dette være fordi skjermkortet blir for varmt? Kan dette være fordi strømen min har for liten effekt? (Virket helt fint med 512MBRAM) Jeg trenger hjelp! Maskina mi: 1024 MB ram (TwinMos PC3200) Hovedkort (MSI K8T NEO-FSR) CPU (AMD athlon 64 3000+) 1 Vifte (80mm) 1 CPUvifte (120mm) Skjermkort (Radeon 9100 ganske gammelt) HardDisk (WD 160gb) Endret 11. februar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Hvis maskina var stabil før du monterte den nye RAMmen så må det jo være RAMen som er problemet... Jeg har selv oppgradert en PC jeg hadde, med 512MB ekstra RAM fra TwinMOS. Problemet med dette var spontane restarter og frys. Etter forferdelig mye feilsøking osv. fant jeg ut at de to RAM-brikkene ikke tålte å stå i hovedkortet samtidig (selv om begge var TwinMOS PC2100). Begge virket perfekt alene men ikke sammen. (testet med memory burn-in test i sisoft Sandra) Ta ut 1 brikke og se hva som skjer. Skjer det samme, prøv med den andre brikken. Jeg holdt på å sende inn skjermkortet pga. dette problemet. Det kan fort vise seg å være noe helt annet som er problemet Når jeg kjøpte A64-PC, skaffet jeg Corsair-RAM istedet. Har 4 slike brikker sammen uten problemer. Sveinl. Endret 11. februar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 SKAL PRØVE Takk Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Nå går det ganske bra, men hva skal jeg gjøre med den andre brikken da? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Nå går det ganske bra, men hva skal jeg gjøre med den andre brikken da? Godt spørsmål... min brikke nummer 2 ligger i skapet og samler støv. Jeg hadde 2 brikker.... 1 på 512MB og 1 på 256MB. Så jeg måtte ta ut den på 256MB slik at jeg hadde 512MB i maskina. Det er surt å ha 2 brikker som begge fungerer glimrende, MEN som ikke tåler å stå sammen. Det er mange på forumet her som har det samme problemet med TwinMOS så vi er ikke alene Hvis du ikke har en annen maskin som kan bruke brikken eller kjenner noen som har bruk for den, så kan du prøve å selge den. Jeg giddet aldri å gjøre noe med det så brikken ligger i skapet enda. Er det den nye brikken som står i maskina di nå eller er det den gamle? Større eller mindre? Sveinl. Endret 12. februar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg hadde 2 x 256 MB brikker så kjøpte jeg 2 x 512 brikker så solgte jeg 2 x 256 brikker Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Ok så du solgte de gamle og bruker 1 av de nye nå da? Hvordan er det med spesifikasjonene på de 2 nye? Er de 100% like eller er forskjell på dem? Problemet mitt tror jeg var at den ene brikken hadde CAS2,5 og den andre hadde CAS2. Mulig det er noe tull hos deg også på dette, men det kan jeg ikke garantere. Har hørt at dette ikke spiller noen rolle så jeg giddet ikke spekulere mer på det. Andre har hatt 2 stk 100% identiske brikker fra TwinMOS som ikke fungerte sammen, så det sier meg at TwinMOS er et spekulativt valg. Men søster mi har 512MB fra TwinMOS og den knuser mine 4x512 brikker fra Corsair (dual).... flaut men sånn er det bare. Min konklusjon er at TwinMOS er mildt sagt RÅ når de fungererer, men etter å ha hørt alle problemene til brukerne i forumet så er TwinMOS best når det er 1 brikke det er snakk om. Sveinl. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Akkurat nå solgte jeg en av de 512MB brikkene og kjøpte meg Kingston 512MB istedetfor... Vil det funke med 2 forskjellige leverandører? ps! Twinmos'en er CL2.5 mens Kingston har CL3 Endret 12. februar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Det er tvilsomt men du kan jo prøve selvsagt. Med tanke på at CAS2+CAS2,5 ikke fungerte så har jeg en liten bismak av hva du kan vente deg... MEN... det kan være bare TwinMOS som har det problemet men man kan aldri vite. Håper du får det til å fungere da NB! Jeg sverger til 2 eller 4 100% like RAM-brikker av samme produsent. Sveinl. Endret 12. februar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå