tjaa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Vil en få båndbredden til usb2.0 ved å sette et usb2.0-kort i pci-sloten på et gammelt hovedkort, evt. hvorfor ikke (pci-revisjon)? K7T Turbo2 Endret 11. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Burde funke fint det, så lenge operativsystemet ditt støtter USB2. jeg har selv brukt USB2-kort i PII-maskiner, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle funke med enda eldre maskiner heller. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Burde funke fint det, så lenge operativsystemet ditt støtter USB2. jeg har selv brukt USB2-kort i PII-maskiner, og jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle funke med enda eldre maskiner heller. OK, men er du sikker på at det ikke bare er bakoverkompatibelt til usb1.1, men yter faktisk usb2.0 (40 x usb1.1 edit: teoretisk)? Endret 11. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvis du bruker rett OS med rette drivere, jepp. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Oppløftende Har du fakta som nagler dette fast? Jeg har prøvd å søke "milevis" etter bekreftelse på akkurat det du sier der, men uten hell. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg hadde en PII300 som jeg satte et PCI USB2-kort inni for å bruke med en ekstern 60GB USB2 harddisk. Holder det? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Teoretisk vil dette funke utmerket (har testet det selv, så jeg vet det vil funke), men hvis pc'en er veldig gammel kan du ikke regne med å få unyttet båndbredden fullt ut, da en gammel pc ofte har andre flaskehalser. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) hvis pc'en er veldig gammel kan du ikke regne med å få unyttet båndbredden fullt ut, da en gammel pc ofte har andre flaskehalser. Er nettopp sånt jeg tenker på her - har hele tiden gått ut ifra at kortet vil kjøre OK edit: d.v.s. at noe er feil som kan rettes hvis det ikke yter i h.h.t. specs. f.eks. med driver- og/eller bios-oppdatering en som trenger hjelp mangler sikker kunnskap om tema. Ikke enkelt å finne noe som setter fokus på det heller. Endret 12. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Agrifull Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Har satt inn et USB 2.0 kort i en 5 år gammel maskin, med Abit BH6 hovedkort som jeg kjøpte i 1999. Dette virker helt fint med en 160GB ekstern harddisk. Får ca. 20800KB/s i Sisoft sandra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå