Gå til innhold

Hjelp! Jeg har kjøpt katta i sekken. Hvem kan skaffe RVS-COM

ludolf

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et ISDN adapter av http://www.online.no for å kunne sende/motta fax med min pc, det var opplyst om at adapteret støttet dette, men at programvare ikke fulgte med. OK, tenkte jeg, jeg har jo winfax 10.0.

Senere viste det seg at adapteret slett ikke støttet winfax, men RVS-COM lite. En undersøkelse hos RVS-COM viser at softwaren ikke lar seg kjøpe separat, den leveres kun bundlet.

Så kjære lesere er det noen som kan hjelpe meg, er det noen der ute som har slik software?

Den må møte følgende spesifikasjoner:

RVS-COM lite versjon 2 (for xp) og serienummeret må starte på 1300.

Jeg kan ikke forstå at denne posten skal stride mot retningslinjene for forumet siden det ikke er snakk om piratkopiering da softwaren ikke lar seg kjøpe separat.

Er moderatorene enige?

[ Denne Melding var redigert av: ludolf på 2002-06-20 16:39 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du forsøker å hjelpe.

jfr. support hos de som solgte adapteret trenger jeg SN: 1300.xxx.xx osv.. og versjon 2.

Jeg forsøkte en variant med SN som startet på 1200, men denne detekterte ikke adapteret i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 01:40, ludolf skrev:

jfr. support hos de som solgte adapteret trenger jeg SN: 1300.xxx.xx osv.. og versjon 2.

Min erfaring med kort som ikke finnes etter tidligere installasjon, er at alle drivere fjernes og reinstalleres fra scratch.

Ellers kanskje en av softFaxene der vil funke:

http://www.tucows.com/fax95.html

http://www.electrasoft.com/threefax.htm

[ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-21 02:16 ]

Lenke til kommentar

RVS-COM er ofte bundlet med bl.a. Billion kortene, hør med noen som selger disse om de kanskje har en CD "for mye". :wink:

Bruker for resten selv v.1,63 build 4052, for win95/98/NT, under winXP uten problemer.

Serienr. starter på 1300 på den også.

Hvilket adapter er det snakk om?

Lurer også litt på hvorfor ikke Online leverer med programvaren.. hm.. ugler i mosen!

[ Denne Melding var redigert av: Rusmusa på 2002-06-21 03:04 ]

Lenke til kommentar

Hvis ingenting nytter, kan jeg jo tipse om hvorfor jeg har 2 stk. lisenser til RVS.

1 stk. OCR ( Tekstgjenkjenning som kommer bundlet med Agfa scanner ) ville ikke funke + denne RVS cd'n som ble sporløst borte.

Kontaktet Agfa i Sverige og fikk en annen versjon tilsendt gratis. Det samme til Eicon i Danmark ( de var litt motvillige, men da jeg refererte til Agfas' gode service, så løsnet de på 'slipset' ) - i ettertid kom den tapte RVS'n tilrette igjen, så derfor 2 av denne.

Lenke til kommentar
Quote:

Bruker for resten selv v.1,63 build 4052, for win95/98/NT, under winXP uten problemer.

Serienr. starter på 1300 på den også.

**Hadde vært mulig tror du å laste ned og prøve den mon tro?

Hvilket adapter er det snakk om?

**Det er en ekstern jensen mini usb isdn adapter.

Lurer også litt på hvorfor ikke Online leverer med programvaren.. hm.. ugler i mosen!

**Jeg har fått GO for å returnere produktet, så hvis ikke software lar seg skaffe innen kort tid så gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-21 13:47, ludolf skrev:

Quote:

**Hadde vært mulig tror du å laste ned og prøve den mon tro?

Dessverre sitter jeg bare på en ISDN linje for tiden, det vil ta alt for lang tid å få den herfra.

Men prøv å søk på noen av fildelingstjenesten som finnes, kanskje ligger den der ute et sted.

For resten burde Online kunne skaffe deg denne siden Telenor faktisk er en av partnerne til RVS, men de vil vel kanskje heller at man skal bruke den elendige Online kontor løsningen deres..

[ Denne Melding var redigert av: Rusmusa på 2002-06-22 00:06 ]

Lenke til kommentar

Jeg ga online (nextel) tre alternativer til å løse saken, bl.a. å skaffe meg softwaren, men de valgte å ta produktet i retur...

Jeg har DC++, men finner dette meget tungvindt å bruke for å lete etter spesielle saker. Mulig at jeg er dum og ikke fatter hvordan man lettere kan gjøre det.

Begrunnelse:

Jeg får ikke søkt over alle hubene i et søk, jeg må inn på hver enkelt for å søke.

Jeg kommer som regel ikke inn på hubene pga en eller annen regel, vanlivis fordi jeg ikke deler nok.

Altså vil det ta forever å finne ut at det jeg leter etter, det finner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...