TorOfNor Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg skal ha en PC som skal brukes til hjemmekontor og spill, den skal derfor være STILLE og ha bra 3D grafikk Jeg skal IKKE overklokke For å oppnå dette ønsker jeg å bruke den beste prosessorkjøleren: Thermalright XP120 m/12cm vifte Skjermkortkjøleren skal være en Zalman ZM 80D-HP passive heatpipekjøler med liten vifte. Jeg vil også kjøle Northbridge på hovedkortet passivt med Zalman ZMNB47J. Jeg har allerede et Lian Li 60 kabinett, stille 400W strømforsyning og cd/dvd. Skjermkortet bør være minst ATI Radeon X800 pro, og det kan ikke være Nvidia 6800gt og opp fordi de ikke passer med Zalman kjøleren. Harddisk blir en Samsung (den er stille) RAM er jeg ikke helt sikker på typen, men jeg skal ha 1gb. PROBLEMET: Mitt største problem er å velge hovedkort Alle kjøleløsningene tar mye plass, så mange hovedkort går nok ikke, se bl.a. her: http://www.thermalright.com/a_page/main_su...rd_xp120_k8.htm Grafikkortkjøleren vil på mange hovedkort ikke få plass sammen med Zalmans Northbridge-kjøler, men jeg vet ikke hvilke hovedkort dette gjelder. Jeg tror jeg helst vil ha et nForce4 kort, men SLI er uinteressant. Jeg tror også jeg vil ha socket 939 fordi den er ny. Er det noen som kan foreslå er bra hovedkort som passer med alt det andre, eventuelt andre tips? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Et lite innskudd: Jeg hadde helt klart gått for en VGA Silencer i stedet for en Heatpipe. Du får satt den til stille-modus, like stille som en Heatpipe med en vifte, du får blåst luften ut av kabinettet, og du tar kun opp en PCI-plass i forhold til en heatpipe som tar opp ihvertfall en på hver side (PCIe). Jeg har selv brukt en Zalman Heatpipe på et 9800pro-kort, og du får en generell følelse av at denne metallklumpen bare varmer opp hele kabinettet innvendig, og ikke gjør noe særlig for å få vekk den varme luften. Enten Heatpipe og mange kabinettvifter, eller en VGA Silencer og mindre behov for vifter. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 har også Heatpipe på mitt 9800Pro, vell å merke uten vifte. jeg gjøre ikke annet enn å varme opp kabinettet, og jeg har ikke noe kabinettvifter heller. så dermed ligger CPU temperaturen ca. 10 grader over normal temperatur, om ikke mer. Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå