Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Verste episode i livet ditt - hva er det?


Bandidos-Pelle

Anbefalte innlegg

får nesten dårlig samvittighet av å lese her inne.

 

men i ettertanke var det værste at broren min ble anmeldt for voldtekt dagen før konfirmasjonen min. værste av alt var at han var sørpe full og ikke visste om han gjorde det eller ikke. knuste meg å se den overarbeidede faren min så deprimert.

skal nevnes at han ble frikjent og vi går til motsak as we speak. :)

 

edit: men ellers har jeg vært svært heldig, og som anette sier, er verdenen vår ufattelig urettferdig.

Endret av nord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt hjemme og gjorde lekser, og det var ganske mørkt ute. Så ser jeg et helikopter som kommer og lander på åkeren, og en ambulanse som kommer i full fart. Vi trodde det bare var faren til bestevennen min som hadde fått problemer med ryggen sin igjen. Helt til jeg neste dag fikk vite at det var bestevennen min som hadde fått mat i luftrøret.

 

Så lå han på sykehuset noen dager, og han ble ikke noe bedre, eller værre. Så, på den dagen da han hadde bursdag og jeg satt på skolen, fikk jeg meldingen om at han hadde dødd. Dette er noe som skjedde for 4-5 år siden.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

det som sitter fast som dårlig minne og som har påvirket meg veldig er etter den gangen jeg og mamma var alene hjemme og fikk besøk av en ganske voldelig mann som hadde bestemt seg for å¨drepe mamma, siden at hun ikke hadde hilst på han før på dagen!mamma greide faktisk i et kraftig basketak å få han ut av huset så hun fikk stengt døren og ringt etter hjelp. 112 var det ikke mye hjelp å få, men ringte til hotellet der sørtrøndelags politikrets hadde møte(pappa deltok der) og fikk hjelp ganske fort...

 

fortsatt litt redd langhårete menn i lusekofte og rød dunjakke :ermm:

Lenke til kommentar

Tror det værste jeg har opplevd er å bli mer eller mindre mobbet gjennom hele barneskolen. Jeg endte opp hos barne-psykolog sånn at jeg fikk fikset hodet mitt igjen.

 

Ellers er det kanskje å besøke farfar på sykehuset en liten stund før han døde. Han hadde kreft i galleblæren, så kroppen fikk ikke kvittet seg med diverse avfallsstoffer, og de ble værende i blodbanen. Derfor var farfar helt gul. Gode, sterke, runde farfar var også meget avmagret, og hadde ikke krefter nok til å sette seg opp i sengen uten å få hjelp, han hadde også problemer med å løfte et glass vann (som forøvrig nesten ikke var vann i). Det var nesten en lettelse da han døde, fordi jeg/vi visste at det han mislikte mest var å føle seg hjelpeløs. På slutten ønsket han selv å dø. Han ble faktisk kjørt hjem fra sykehuset den dagen han døde, slik at han kunne få være hjemme de siste timene. Han likte nemlig ikke å være hjemmenfra.

Lenke til kommentar

Min far som døde av kreft. Han kjempet i mange måneder. Legene sa de sjeldent så noen som hadde så mye å ville leve for.

 

Den dagen han døde, satte jeg på sykehuset ved sengen hans (med resten av familien) og gråt sammenhengende i 8 timer avbrutt bare av å bli så sliten av jeg innimellom sovnet av utmattelse.

 

De siste sekundene kommer jeg aldri til å glemme. Da det siste livet ebbet ut av han så vi hverandre inn i øynene. Han kunne ikke puste lenger da. Jeg kunne se han forsvinne bort.

 

(var i november 2003) tenker på ham hver dag ennå.. :love:

 

EDIT: Tenker ofte på at jeg var det siste han så..

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Værste opplevelsen må vel ha vært da "lillesøster" (les: bestevenninda mi) ringte meg å sa hun måtte prate med meg, det viste seg at hun hadde blitt utsatt for en grov gjengvoldtekt og jeg var den siste som sa hadebra til henne osv osv... Pluss diverse dødsfall i familien osv som ikke er vidre hyggelig...

Lenke til kommentar

Whoah her var det mange triste skjebner..:/ Får intrykk av at dere fremedels er sterke til sinns til tross, noe som hyggelig! Vet ikke om jeg hadde klart å komme meg igjennom noen av hendelsene/oppvekstene som nevnes her, men samtidig er det relativt uvirkelig for meg, så er vanskelig å vite hvordan jeg ville reagert. Har hatt min porsjon rotete oppvekst, men skal ikke legge ut noen livshistorie nå. Den som vil kan finne.

 

Av nylige hendelser er det vel min gode barndomsvenn og fetter som gikk bort så alt for tidlig i en bilulykke, 18 år gammel.. Han og faren kjørte på motorveien, og et vogntog kom sklidende på tvers av veibanen..Forjævlig. Har klart meg overraskende bra though, satt noen dager og ventet på at "sjokket" skulle komme, men det kom rett og slett aldri. Bare trist.

Aldri før har jeg hatt mer lyst til å kunne tro på himmelen.

Endret av nvoetfiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...