Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sony CDX-M9900 - div. spm.

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har snust litt på Sony CDX-M9900 i det siste. Se informasjon om den her.

Og bilde av den her:

Sony_CDXM9900_h1.jpg

Lurer på om denne er noe å satse på? Liksom; betaler man 4000,- for det fete displayet og 1000,- for lyd, eller er den faktisk rå på lyd også?

Har grønn instrumentbelysning i min bil, og ønsker derfor å ha en spiller som har grønn knappebelysning. I det siste er det jo blitt vanlig at spillere har flere farger å velge mellom. Ser av bildene hos Bilradiospesialisten at den i hvert fall finnes med blå og rød, men grønn? Noen som vet?

Noen som ellers har erfaring med denne spilleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ingen ville hjelpe meg :mad: så har jeg funnet ut svaret selv. :thumbup::tease:

Man kan ikke skifte farge på spilleren. Grunnen til at den er avbildet med forskjellig lys er at den har forskjellig lys fra land til land og fra modell til modell (små modell-endringer).

Så da vet man det... :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, jo'a...

Begge de to der er sannsynligvis langt bedre spillere enn Sony'n, og sistnevnte fra Clarion var litt lekker å se på også.

Men er ikke SÅ entusiast akkurat. Har bare 4 originalhøyttalere i bilen, så er egentlig mest ut etter en spiller som ser jævli fet ut. ;) Og der scorer Sony'n langt høyere... :)

Etter hvert skal jeg skaffe en forsterker + en liten subkasse i bagasjerommet, men noe utover det blir det neppe. :)

Men takk for innspillet! ;) Faktisk sett på den fra Clarion der...

Lenke til kommentar

Hehe, du har fått med deg at lyd høres og ikke sees?

Skal du bruke 5 laken på en spiller bare fordi den "ser fet ut"????

Da kan du heller gi 3 lapper til meg så skal jeg med glede stappe inn noen lysdioder i en crappy Boss spiller og sende deg i retur :D

Clarions Touch-screen spiller er passe "pimp my ride" og samtidig steinrå. Koster deretter også da... :whistle:

Sjekk forøvrig ut Eltek for bra og billige produkter. I en post tidligere her foreslo jeg en forsterker og signalkabelløsning lik den du er på jakt etter. Topper du den med ei sjølsnekra kasse i 22mm MDFog et Peerless Resolution element har du et meget potent anlegg til en billig penge ;)

Lenke til kommentar
Hehe, du har fått med deg at lyd høres og ikke sees?

Hehe, joda - er enig med deg der. ;)

Vil selvsagt ha bra lyd også, men jeg vektlegger vel utseendet en del mer enn en typisk lydentusiast vil gjøre...

En lydentusiast ville kanskje gi 1000 kroner for utseendet på en spiller og 4000,- for dens lydegenskaper, mens jeg vil gi 2500,- for utseendet og 2500,- for lydegenskaper. ;) If you see what I mean... :whistle:

Har vært i kontakt med Bilradiospesialisten vedr. spilleren, og de innrømmet gjerne at man betalte en del ekstra for det mildt sagt "fete" displayet (ekte TFT-skjerm med mulighet for visning av ryggecam, video, TV, bilder osv.), men de sa også at det var en knallgod spiller. (Selv om man får mer lyd fra en spiller i samme prisklasse med et mindre tiltalende utseende.)

Så, får se... denne spilleren, en forsterker til 2-3 lapper + en liten sub (i kasse) for en lapp eller to og jeg tenker jeg er mer enn fornøyd. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, Bling it :p

Vel, god forsterker og sub får du hos Eltek.

Et forslag kan se slik ut:

Forsterker og signalkabler:

PL0605 dynaBel stereo signalkabel 5m, par NOK 198.00x2 NOK 198.00

SU2990 Supra Octopower 25 rød, metervare NOK 50.00x6 NOK 300.00

SU2995 Supra Octopower 25 sort, metervare NOK 50.00x2 NOK 100.00

BF0804 dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker NOK 1998.00 NOK 1998.00

BI7710 Automatsikring 100A NOK 198.00 NOK 198.00

BI7870 Ringkabelsko Ø=8mm, 8-16mm2 NOK 29.00x4 NOK 116.00

Totalt NOK 3108.00

En sub som spiller hardt, rent godt og høt nok er Peerless Resolution.

Enten to av disse brokobla på forsterker eller du kan kjøre høyttalerne fremme på forsterkern. Du vil da garantertmye mer liv i sistnevnte :thumbup:

Totalt for sterker og sub blir da 4456, kasse bygger du sjøl av 22mm MDF på byggern for en 500lapp. Mer for pengene skal du lete lenge etter.

Så kan du legge inn plexiglass, neonlys etter eget behov, hehe :D

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har en CDX-M9900 kjøpt i USA.

Derborte har de en modell som heter CDX-M9905 som er helt lik, men med blå belysning.

Jeg må si meg meget fornøyd med spilleren, mye av dette er nok cd veksleren med mp3 støtte sin skyld (11 cd med mp3 totalt), knappene på spilleren er litt ubrukelig. Men i min bil er det drit langt frem til spilleren så fjernkontroll var noe jeg hadde behov for uansett. (Ford F-150)

Kjøpte litt anna stasj også:

Link til annonser på ebay:

- CDX-M9900

- Sony Forsterker (600 Watt)

- MP3 Cd veksler

Betalte 750 dollar for alt dette inklusive porto :) det er jeg ganske fornøyd med.

Nå må jeg bare få kjøpt inn

- 4 sett med phono kabler

- strømkabler til forsterker

- 4 nye 6x9 tommere (forslag tas gjerne imot)

i fremtiden vurderer jeg en liten søt sub med dedikert forsterker. Dessuten vanker det en ipod mini i bonus på jobben for no jobbing, så dette kan bli bra i løpet av våren tror jeg.

- Kjartan

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager 4 6*9"??? Syns det er ille nok med èn jeg, hehe :D

Du får mye mer igjen for pengene og mye bedre justeringsmuligheter om du går for et komponentsett og to 8" midbasser som deles aktivt på forsterkern.

Anbefaler å ta en kikk på Eltek og det de har å by på. Mye snadder og kvalitet for pengene der. En BF1702 som subforsterker på en Soundstream Van Gogh eller dennes oppfølger ville garantert stått i stil med F150'en hva stil og punch angår. Rent og brutalt. Ellers kan jeg på det aller varmeste anbefale den jeg har; SI D2. Min er av gamletypen utseendemessig, og nå kommer nok en ny fra dem som er billigere.

Kan ellers nevne merker som Morel - Rent, presist og velspillende, men ikke for deg som er ute etter SPL - monstre.

Importør av Soundstream og mye annet snadder. Ellers finner du forhandlere av det meste som er verdt å bruke penger på som Focal, JL - Audio, osv stort sett overalt.

Men tenk litt annet enn Sony, Boss, GAS og slikt ved neste forsterker og høyttalerinnkjøp ;)

Du kan nok få mye bedre i både bling og kvalitet for pengene andre steder :)

Lenke til kommentar

hehe, grunnen til at jeg vil ha 4 6x9 er bare for å få brukt orginal festene til høytalerene.

Liker ikke å ha masse høytalere montert utenpå/i kasser i bilen, såvidt jeg aksepterer en sub. Men ordentlig lyd vil jeg ha :) Liker orginal uteseende på bilen.

eneste grunnen til at jeg kjøpte sony forsterker var at jeg var så godt i gang da jeg kjøpte spiller og veksler. Synes egentlig jeg kom ganske bra ut totalt prismessig. Men neste gang er eltek stedet har hjemmekino høytalere derfra og de er jeg sinnsykt godt fornøyd med.

Veksler og forsterker skal foresten monters under setene. Greit med klaring i bilen.

Er det noe poeng å kjøpe dyre signalkabler (må ha 4 sett) eller holder disse?

Må også kjøpe strømkabler, er det noe poeng med 21 kvadrat eller burde det holde å trekke en 10 kvadrat? blir i fremtiden 2 forsterkere å drive, men tenkte å trekke alt som trengs nå for å slippe å rive opp hele bilen igjen ved en senere anledning.

-Kjartan

Lenke til kommentar

Når det gjelder tykkelse på strømkabel, les her. Antall watt her er ikke max, men RMS, dvs 4x60W = 240W.

Kjøper du BF1702 eller tilsvarende for en sub kommer det på totalt 770W, og kabelstrekket blir vel nærmere 5 enn 3 m så da vil 2AWG eller 35mm2 være riktig for deg.

Ellers så kan jeg si at 10mm2 er det jeg har til bare spillern, hehe :D

Har en 560µF Brax kondis der også for å fjerne evt. støy og få ren, stabil strøm inn, men det er en annen sak.

Du trenger ikke masse kasser montert inne i bilen for å montere komponentsett, alt du trenger er ei plate av 19mm MDF som du skjærer til så den passer i monteringshullene. Går ut fra et 5" komponentsett; Skru fast ei plate som passer i originalmonteringshullet, mål opp hvor du skal ha komponentene, plukk ned og sag hull der mellomtonen skal sitte, fest denne, skru opp igjen. Det samme gjøres med 8" midbasserne, men da må du sikkert bygge ut med en ekstra ring. Kler du dette i vinyl eller lakker det i fargen til bilen vil det banke originalmontasje any day både på lyd og utseende :thumbup:

Når det gjelder kabler anbefaler jeg det du finner på Eltek, KnuKonceptz, eller Stinger. Alt etter lommeboka selvfølgelig. Var jeg deg ville jeg handla 10m 35mm2 strømkabel, 100A sikring, 15m 4mm2 høyttalerkabler og 3m 8mm2 høyttalerkabler av Knukonceptz. Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet, men det finnes forhandlere av dette over store deler av landet, og er det ikke det der du bor så sender de somregel i posten også ;) Handler du i ei sjappe så får du somregel råd og tips samt hjelp til montering også, det får du ikke ved å handle på nett.

Lenke til kommentar

Takker :) Prøver å lære meg nye ting hele tida samtidig som jeg prøver å hjelpe andre i å tråkke i de samme høla jeg sjøl har gått i når det gjelder lyd og bilde både i bil og hjem.

Nå har Soundstream kommet med ny linje så det er tvilsomt om det finnes flere VanGogh sett igjen. Men mener å ha lest at Tarantula settet er omtrent det samme.

Kvaliteten er det ingenting å si på her heller vil jeg tro :)

Pris ja, vil nok ligge på rundt 3000 +- 2 - 3 hundrelapper vil jeg tro...

Så langt jeg ser har ikke importøren oppdatert sidene enda, sikkert fordi det er peise nytt, hehe :D Men send en mail til [email protected] så får du sikkert vite både pris og nærmeste forhandler :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...