Gå til innhold

6600GT, koblet til - pipelyd - inget bilde..

Jarek

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte et nytt skjermkort, 6600GT, for noen uker siden. Fikk endelig i dag en PSU (NorthQ 400W). Denne funker fantastisk. :D

Back on topic:

Jeg koblet til kortet - det sitter fint. Koblet til strøm og startet pc'n (med det integrerte skjermkortet - måtte skifte til AGP i BIOS). Tok åp pc'n gikk inn i BIOS og skiftet til AGP og 128 mb ram (stod på 64 =P Intel Extreme Graphics 2). Så jeg tar av pc'n tar ut skjermen (-fra integrert kort) og setter det inn i det nye (MSI 6600 GT).

Trykker så på pc'n og alt starter fint. MEN, jeg får ikke noe bilde på skjermen - skjermen viser bare den oransje fargen (der ved knappen.. når man tar av skjermen.. pleier å være grønn) - mens alt det andre durer å går. En pipelyd kommer og. Pip Pip Pip pip (noe i den duren). :ermm:

Hm, hva kan være feil? :roll: Hva oppnår jeg ved å ta ut og inn batteriet til BIOS?

Mitt system: IP 2,66 GHz, 256 MB RAM, 6600GT 128 mb, (ingen cdrom, floppy - foreløpig mens jeg fikser) - IBM hk - NorthQ PSU (helt ny) 400W (50 over rekommendert av MSI) -- Noe annet?

Takker enormt mye for svar! :thumbup:

EDIT: Når jeg tenker over det - så slettet jeg ikke driveren til Intel Extreme Graphics før jeg tok av pc'n og skiftet til AGP kortet. Betyr dette noe? Hvordan kommer jeg da inn på pc'n igjen? Integrerte funker heller ikke.. siden jeg skiftet til AGP?.. Må jeg resette BIOS da?? Batteriet? :ermm::ermm:

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har koblet til den ekstra strømkontakten til skjermkortet ? Hvis ikke så kan pc'n din få problemer med å "starte det" Det kan være det den piper for.

Annet enn det, så vet jeg ikke hva som kan være feil.

Men, drivere har ikke noe å si FØR du kommer inn i windows. ;)

Lenke til kommentar

Hm.. =( -- Kortet står i AGP porten.. strøm -er- koblet til.. Flasha biosen - skifta til AGP i bios..

Når jeg kobler til kortet.. og starter pc'n.. med det integrerte kortet .. får da spørsmål om jeg skal fikse i bios (F1) eller starte opp normalt (F2) - jeg går da inn i bios - velger agp.. og save and exit - pc'n starter om igjen - inget bilde på skjermen - og det piper.. Skal jeg bare stikke inn i windows først eller? =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...