terulz Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg prøver å koble til nettverket mitt, men får det ikke til fordi datamaskinen ikke får tildelt IP-adresse. Det virker som om det er noe med windows og spørring etter IP-adresse, ettersom jeg har tre nettverkskort, og det er samme problemet med alle tre. Jeg har også sjekket at det ikke er feil med routern eller noen av modemene mine. Er det mulig at windows blir forhindret i å spørre DHCP serveren om IP-adresse? Lenke til kommentar
Renshai Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har opplevd at WindowsXP-brannveggen sperrer dette og lager kvalm. Sjekk at den enten er skrudd av eller at det er satt en exception for dhcp. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Har du prøvd en restart på ruteren? Har selv aldri vært bort i at XP-brannvegg hindrer DHCP-requests. Her er det vel DHCP-serveren som ikke gir svar, noe som er nokså vanlig på disse hjemmerutere etter å ha stått på en god stund. Endret 11. februar 2005 av joebush Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Gjør som telenor sier, restart routeren, hadde samme problemet, lang historie, 2routere faktisk (begge var Jensen routere) *Prøv å koble til routern med ledning. *Prøv og disable alle andre nettverkskort du ikke bruker, blir mer oversiktelig. *slå av alle brannmur, en i virus program, windows, og et i wlan, hvis du bruker det da, og et i Windows service pack 2 (Sp2) Lenke til kommentar
opticus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 har vært borti at alle andre brannvegger enn windows xp sin innebygde sperrer for at dhcp servern får tildelt ip adresse, hva skal du med 3 nettverkskort?? norton internet security lager hvertfall kvalm, samme med ... hrmpf, har glemt navnet, prøv å disable brannmur som er skrudd på på pc'n, brannmur i router tviler jeg på at stenger for dette, for det er vel den som gir deg ip regner jeg med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå