Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg er "plaget" med at Bios blir "resatt" når jeg kobler fra strømkontakt.. Det betyr at jeg må sette alle settings pånytt hver gang noe HW er demontert/montert.. eller vifter/kjølere er byttet.. Kan ikke se noe (om man kan se noe) vedr. Bios-batteri (spenning) i EverestHome..eller.. BIos for den saks skyld... Er dette en indikasjon på at jeg må skaffe nytt batteri? HK er jo knapt brukt ett halvt år... Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Å bytte batteri er hvertfall en god start og kanskje det enkleste. Et batteri koster heller ikke store summen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Tanken har slått meg... Men det virker jo veldig rart at batteriet allerede er "gåent"? Og jeg mener å ha lest andre tråder hvor HK oppfører seg liknende ved "tukling" med HW...dvs. at Bios må "lastes" pånytt.. Definitivt en "bug" i tilfelle... PS. Ett Voltmeter vil vel gi svaret om batteriet er utladet...men va er "vanlig" verdi å avles for ett "dødt" CMOS-batteri? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei har nettop hatt inne en 6 mnd gammel maskin med samme symtomer, skiftet batteri og alt var ok. Husk batteriet kan være dårlig allerede før det kommer i kortet . Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Spenningen på batteriet kan vel leses av inne i bios, eller med programvare fra windows. ( Ser at mitt ligger på 3.28v ) Endret 11. februar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Takker for svar... Skal få tak i nytt batteri.. finnes vel på "Claser'n" vil jeg tro... God helg folkens! Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Tipper vi har samme biosprogram (AMI 3.31a) - du finner batterivolt under 'PC Health Status'/ Battery. Her oppdateres volten mellom 3.056 og 3.104. Endret 12. februar 2005 av tjaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå