L.. Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 En typisk feil på bmw 3 serien rundt 95 er at fjæringene bak knekker helt nede. Med det problemet at den ser ut som den er senket bak, og ikke foran. Men det er ikke det største problemet. Det som er problemet er at jeg i dag ikke kan ha passasjerer i baksetet. Da kommer jeg ikke over fartsdumper. Noe som er blitt vanlig i Bergen. Jeg har undersøkt litt priser på fjærer og demperer. Orginal fjæringer fra BMW Jæger koster 1000kr pr stk. Noe som ikke er så aktuelt. Jeg har byttet fjæringer og demper før. Så det er ikke helt nytt for meg. Men det har vært Biltema deler til eldre biler. Vurderer også et senke sett. Men gidder ikke senke bilen så jæv... ned. Skal kunne kjøre vanlig steder også. Men stivere fjæringer er ikke til å forakte. Fant dette settet. Er det noe å satse på? Hvor mye vil bilen bli ned senket i forhold til orginalt? Har orginal felger 15" med 205\65 som sommerdekk og 185\65 som vinterdekk. Finnes det butikker i bergen jeg kan gå til? Takker for all info som dere kan komme med. Lenke til kommentar
dagdal Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) **Innlegget er fjernet, kjøp og salg er ikke tillatt på forumet** Vennligst les retningslinjene, spesiellt punkt 9. -Opus- Endret 14. februar 2005 av Opus Lenke til kommentar
namydnaH Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) "Fant dette settet. Er det noe å satse på? Hvor mye vil bilen bli ned senket i forhold til orginalt?" Dette settet vil senke bilen 40-60 milimeter. Vis du ser etter senkesett ville jeg tatt en tlf til Eiker motorshop De har mye peiling på slikt.Spesielt deler til BMW.Kjørte selv Bmw i bergen her en tid, å det er f.... mye fartsdempere her i by'n.Men som sagt, ring eller mail Eiker, så får du den hjelpen du treger tror jeg. Endret 2. mars 2005 av namydnaH Lenke til kommentar
L.. Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Fant et sett som jeg har montert på nå. Fikk det igjennom bilextra. Til grei pris. Det eneste problemet mitt nå er at fjæringene foran ligger ikke i ro. Drar på rattet enten til venstre eller høyre. Ikke mye, men nok til å irritere meg. Må ventet til snøen smelter vekk sånn at jeg kan komme under bilen igjen. Byttet demperene også. Bak og foran. Det er en helt ny verden for meg nå. Det var en som mumlet noe om å lufte gassdemperene. Noen som har hørt om dette. Stod ingen ting i manualen som fulgte med. Lenke til kommentar
528i Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) hei. ta deg en tur innom www.bmwguiden.no kjører du bmw så må du bare bruke den siden.................. er mye der selv som 528i. der er det linker . og mange med peiling!........... Endret 5. mars 2005 av 528i Lenke til kommentar
L.. Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Gassdempere skal ikke luftes. Det var det jeg mente også. Bra jeg ikke begynte med noe slikt tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå