snoemann Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Greit at ingen tjener 1000 kroner på kortet, Men hva tenker ati da? hele gimmicken med dette kortet var jo at det skulle koste mindre enn et 6800gt, hva sitter de igjen med nå da da? Jeg kjøper det ihvertafll ikke for over 2500 =) Da blir det 6800gt isteden i alle fall Men ja selvfølgelig skjønner jeg at det er flere faktorer enn ren prod. kostnad som er inne i bildet, det har egentlig ingenting å si uansett, så lenge ati slenger korta sine videre til grossister for godt under msrp. Det du sier ang. 199 dollar i USA = 1990 i norge har jeg sett. Men hvem er det som sier det er lurt å akseptere ting uten videre? Jeg blir glad om folk oppyser meg om hvor det er det koster så mye penger. Jeg er ikke sånn at jeg bare aksepterer ting uten videre... Sunt med skeptisisme Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jo bare for å dra ting litt inn på spor : Det er ikke bare i Norge dette kortet blir overpriset da, det gjelder internasjonalt også, inkludert USA om noen lurte. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Prisen styres naturligvis av tiilbud / etterspørsel. Akkurat nå er etterspørselen lik eller litt høyere enn tilbudet (tilgjengeligheten) og da stiger prisen eller holder seg høy. Etterhvert som folk-som-bare-må-ha-det, har fått sine kort og etterspørselen synker, vil prisene også synke. Dette er helt normalt og lite / ingenting du får gjort noe med. Hvis en butikk får solgt alle kortene den tar inn til X kroner, så er det jo selvsagt at den ikke selger dem for (X - 200) kr bare for å være snille. Da har de jo "tapt" 200 kr per kort de har solgt. Er det noen som klager når en butikk selger varene sine UNDER veilledende / villedende pris? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg vet, men det er vel fortsatt lov å synes prisen er høy? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg vet, men det er vel fortsatt lov å synes prisen er høy? Ja, men det er også lov til å kjøpe et annet produkt. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg vet, men det er vel fortsatt lov å synes prisen er høy? Ja, men det er også lov til å kjøpe et annet produkt. så sant, så sant! Jobber selv i en PC-butikk i Moss, og vi har ikke mye å gå på fra Norek.. Kanskje ikke rart de har så høye inntjeninger pr. kvartal? Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Prisen er som regel det mest effektive salgsfremmende tiltaket en forretning kan ha. Det ligger masse teori og regning bak prisen på et gitt produkt. Men som "tommelfinger-regel" så er prisen et resultat av tilbud og etterspørsel. (Tar forbehold om jeg gjentar noen andre her, da jeg ikke har lest hele tråden.) Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Ja, men det er også lov til å kjøpe et annet produkt. Selvsagt, men en fin ting er å ville støtte produsenter som prøver å få solgt ut ting billigere. Vi vil vel alle ha mer ytelse til lavere pris sant? Hadde ikke kundene tenkt slik hadde jo priser fløyet i været. La meg bare spørre om en ting... Norek... er ikke det i samme "konsern" eller liknende som komplett ? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Norek er grossist - Komplett er webshop. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Komplett.no og Norek eies av Komplett ASA. Felles lager, retur og logistikk såvidt jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 ......og Norek distribuerer selvfølgelig til flere webshopper enn Komplett. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Jepp det jeg tenkte meg.... Hmm jeg regner egentlig med at hele denne prisforstørrelsen er følge av etterspørsel/tilgjengelighet. Noe jeg har regnet med hele tiden. For å støtte opp om dette kan man jo se f.eks. på amd 64 3200 socket 939 som har en "utsalgspris" gitt av amd på 194 dollar. Blir jo solgt for ca 1750 kroner ut fra butikk. Mens x800 som har "utsalgspris" på 199 dollar gitt av ati, blir solgt for ca 2300 kroner Jeg skjønner hvorfor prisen er høyere hvis det er pga etterspørsel. Hvis ikke hadde det vært fint om jeg kunne lært hvorfor =) Hvis det er pga etterspørsel synes jeg bare webshoppene kan selge de for 1800 eller noe Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Var og kjøpte meg WoW på Norli bokhandel for 10 min siden. De solgte et Club3D X800Pro AGP til 2995,- Edit: Billigst ifølge hw.no prisguide: MPX 3165,- Edit2: leif Endret 14. februar 2005 av Darth Kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå