76aki Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei !!! Har prøvd å sette opp min K700i for bruk med gmail. Men får det ikkje til. Er det noken som kan gi meg tips ang kva innstillingar en skal bruke ? Eventuelt fungerer det i det heile tatt ??? Mvh 76Aki Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 gå inn på gmail sine sider og les om pop3, det er denne standarden telefonen skal bruke Lenke til kommentar
76aki Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 gå inn på gmail sine sider og les om pop3, det er denne standarden telefonen skal bruke Har vore inne på gmail sine sider å lest om pop3, men trur att problemet er att gmail krever att klienten støtter "SMTP authentication". Ellers vil enn ikkje komme inn på gmail. Er det virkeleg ingen som har prøvd dette før ??? Dessuten tviler eg på kva domene en skal skrive inn når en har aktivert "TLS/SSL" kryptering. Mvh 76aki Lenke til kommentar
AngryKid Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 SMTP bruker du bare den smtp serveren fra den operatøren du har. f.eks om det er telenor, så bruker du smtp.online.no eller smtp.mobilpost.no Du trenger ikke bruke smtp serveren til gmail. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) SMTP bruker du bare den smtp serveren fra den operatøren du har. f.eks om det er telenor, så bruker du smtp.online.no eller smtp.mobilpost.no Du trenger ikke bruke smtp serveren til gmail. men hva med innkommende? og hva er SMTP for netcom? Endret 17. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) men hva med innkommende?pop.gmail.com Uansett operatør? og hva er SMTP for netcom? smtp.netcom.no Edit: Innkommende er kun for Gmail. Vil ikke virke for andre epost servere(eller hva det kalles henn). Endret 18. februar 2005 av ramma_2pac Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 men hva med innkommende?pop.gmail.com Uansett operatør? og hva er SMTP for netcom? smtp.netcom.no Edit: Innkommende er kun for Gmail. Vil ikke virke for andre epost servere(eller hva det kalles henn). og hva skal jeg bruke som brukernavn, passord og port for netcom? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 og hva skal jeg bruke som brukernavn, passord og port for netcom? Brukernavn: er epost adr. din uten @xxxx.xxx f.eks: er epost adr. din: [email protected] ,er brukernavnet ditt: jallajalla Passord: Passordet for ditt epost adr. Port: Er det snakk om proxy-portnumer skal det være: 0 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 ok, jeg har k700 og gmail, og talkmore abb, som bruker netcom sitt nett. på data komm. > data kontoer har jeg fyllt inn følgende som mail tilgang over gprs : * Navn: NetCom GPRS Webmail * APN-navn: internet.netcom.no * Brukernavn: Ikke nødvendig * Passord: Ikke nødvendig på settings på email menyen har jeg: tilkoble med : mail ( den jeg lagde som jeg beskrev over her ) protokoll: pop3 inkommende server: pop.gmail.com inkommende port: 110 ( Er det riktig ? ) krypterting: ingen mailboks: fornavn.etternav (Skal det være med eller uten @gmail.com ? ) passord: ****** utgående server: smtp.netcom.no (Regner med jeg skal bruke NC sin iom at mms osv bruker netcom sine greier) utgående port: 25 (igjen, er det riktig ? ) email adr: [email protected] last ned: emne og tekst fra navn: thomas signatur: - men den står bare og kobler til server uten at det skjer noe mer, og ja jeg har aktivert pop3 på gmailen min. kan noen hjelpe ? thomas Lenke til kommentar
yeahdude Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 tror jeg leste på gmail sine sider at POP3 ikke fungerte ennå på PocketPC'er og mobiltelefoner. har nå iallefall prøvd alt på min Siemens S65, og ingenting har virket så langt Lenke til kommentar
bidz Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Gmail POP3 bruker kryptering. Les litt nøyere! Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 ok, jeg har k700 og gmail, og talkmore abb, som bruker netcom sitt nett. på data komm. > data kontoer har jeg fyllt inn følgende som mail tilgang over gprs : * Navn: NetCom GPRS Webmail * APN-navn: internet.netcom.no * Brukernavn: Ikke nødvendig * Passord: Ikke nødvendig på settings på email menyen har jeg: tilkoble med : mail ( den jeg lagde som jeg beskrev over her ) protokoll: pop3 inkommende server: pop.gmail.com inkommende port: 110 ( Er det riktig ? ) krypterting: ingen mailboks: fornavn.etternav (Skal det være med eller uten @gmail.com ? ) passord: ****** utgående server: smtp.netcom.no (Regner med jeg skal bruke NC sin iom at mms osv bruker netcom sine greier) utgående port: 25 (igjen, er det riktig ? ) email adr: [email protected] last ned: emne og tekst fra navn: thomas signatur: - men den står bare og kobler til server uten at det skjer noe mer, og ja jeg har aktivert pop3 på gmailen min. kan noen hjelpe ? thomas nesten riktig gjør dette så skal det fungere: mailboks: hele mailadressen kryptering: her velger du tls/ssl domene: pop.gmail.com inngående port: når du velger kryptering blir den automatisk satt til 995 prøv nå og gi tilbakemelding Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 var noe riktig der ja, for nå fikk jeg melding om TLS \ SSL unsupported certificate. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Gmail fungerer ikke med mobiltelefoner enda, sånn er det bare.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 kjipt,kjipt,kjipt håper de fikser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå