Gå til innhold

Saw, er den så syk?

Anbefalte innlegg

Har sett saw og syntes den var en god film, men det virker som om den har fått mye slakt pga at den er syk her er et quote fra en avis:

Men råskapen i filmen er så påtrengende, så skitten og destruktiv at et den i et sunt samfunn ville blitt så aldeles forbudt at man risikerte å få inndratt stemmeretten hvis man hørte om den. Den er møkk på en måte som det burde finnes renseanlegg for

Men den er da virkelig ikke SÅ syk, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spørs vel om du liker filmer over den såkalte "syke" grensen det?

Edit: Uten at det er "bevisst" :p

Jeg liker egentlig ikke syke filmer så godt, men jeg taklet denne rimelig greit, Og ble veldig overrasket over anmeldelsene.

Det finnes jo mange _dårlige_ filmanmeldere der ute, helt sikker på at mange på forumet her kunne vært minst dobbelt så gode filmanmeldere.

Lenke til kommentar
Har sett saw og syntes den var en god film, men det virker som om den har fått mye slakt pga at den er syk her er et quote fra en avis:
Men råskapen i filmen er så påtrengende, så skitten og destruktiv at et den i et sunt samfunn ville blitt så aldeles forbudt at man risikerte å få inndratt stemmeretten hvis man hørte om den. Den er møkk på en måte som det burde finnes renseanlegg for

Noen tåler mer enn andre, derfor syns gjerne noen anmeldere som aldri har sett de syke filmene som lages i Japan og andre steder, og blir skikkelig overasket av hvor "syk" Saw er.

Jeg, f eks, tålte ikke å se hele Irreversible, mens en jeg kjenner ikke hadde problemer med den i det hele tatt.

Men så har han høydeskrekk, og det har ikke jeg. People are different.

Lenke til kommentar

Når jeg så SAW som første gang var det siste jeg tenkte "syk". Jeg misliker i utgangspunktet skrekkfilmer, men ettersom dette var en thriller, så jeg den likevell. Det jeg merket meg med filmen var at den ikke var "skummel" i min forstand, men var bygd opp på en slik måte at jeg oppfattet den som spennende hele veien (nei, jeg hadde ikke sett se7en før...), og etter min mening hadde den et genialt plot. (IKKE les diskusjonene på IMDB før ETTER du har sett filmen).

Jeg anbefaler filmen på det aller sterkeste. Selv om jeg har sett den flere ganger måtte jeg hare bestille DVD'en :) Iflg. min mening er det nok en av de bedre filmene jeg har sett i 2004/2005.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Hvilken avis er det fra? Anmelderen kan umulig være særlig bevandret innen denne sjangeren hvis haun synes Saw er ille/syk/whatever.

Lenke til kommentar
syntes den var syk på en bra måte,

men litt kjedelig at man bare kan se filmen en gang,

for poengene blir litt borte :\

syntes egentlig ikke den var dårlig!

Ja akkurat.

Alle vennene mine sa hva som skjer og hva som kommer til å skje. hadde lyst å se den filmen, men neida, de må jo komme å ødelegge alt for meg og si hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...