ShellGhost Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg en bærbar PC, med 1,7GHz "Dothan" prosessor, men den kjører bare på 600MHz... Hvordan kan jeg få satt opp hastigheten til maks? Har prøvd med forskjellig strøminnstillinger. Det er en Aopen 1557 bærbar det er snakk om. Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Den sparer berre strøm. Den øker ytelses når det trengs meir kraft... Hadde sjølv ein 1600mhz centrino som ytte 400mhz til tider Endret 11. februar 2005 av marzhal Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Den sparer berre strøm. Den øker ytelses når det trengs meir kraft... Hadde sjølv ein 1600mhz centrino som ytte 400mhz til tider Men hvorfor gjør den det når strømmen er plugget inn uansett? Når jeg kjører test av systemet (f.eks på KOTOR 2), så består den ikke nettopp av denne grunnen Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Du kan også mest sansynlig slå av speedstep funksjonen i Bios,eller eventuelt gå inn på power options og velge always on Fikk eg til svar når eg spurte om dette, men gjorde det ikkje, hadde ikkje behov. Og det gjekk fint an å teste den i 3DMark03. Fikk respektabel score også... Endret 11. februar 2005 av marzhal Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Er det noen måte jeg kan justere den selv? Uten å måtte gå inn i bios... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 last ned denne http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html Så justerer du det så du vil ha det Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Sett innstillingene som alltid på. Da skal den kjøre på fullt. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ellers så finner du drivere her http://download.aopen.com.tw/default.aspx Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Sett innstillingene som alltid på. Da skal den kjøre på fullt. Ja. Dette er akkurat sånn man enklest mulig kan gjøre det. OBS. Da vil nok viften gå hele tiden mer eller mindre. Lenke til kommentar
Noiria Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Synes disse løsningene virker overkompliserte.. At hastigheten på prosessoren settes ned til 600MHz den vanlige 'speedstep' funksjonen som er innebygget i Penitum M. For å få den til å yte fullt skal det bare være å gå på strøminstillingene og sette den til 'alltid på' for eksemple. Når den står på 'bærbar' senkes hastigheten til disse 600MHz, men ved 'alltid på' er det full ytelse. Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Selv når jeg har den på alltid på står det at den kjører på 600 MHz inne i spillene når jeg sjekker.... (og alle andre programmer jeg kan bruke til å sjekke) Endret 19. februar 2005 av ShellGhost Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Husk og still inn i bios på strøm og batteri og Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hvis du leser over så ser du at jeg helst ikke vil inn i BIOS. Noen andre ideer? Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Har den nå på Alltid på, og den kjører fortsatt på 600 MHz... Spurte på digital impuls, og de sa at jeg kan prøve et program som lar meg gjøre det manuelt, noen som har en ide? Det er viktig at det sikkert, stabilt og brukervennelig.... vil ikke inn i bios selv som sagt. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 ...vil ikke inn i bios selv som sagt. Hvorfor ikke dét? Er du redd for å ødelegge noe. Det er sikkert mange her på forumet som kan guide deg gjennom bios. Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 last ned denne http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html Så justerer du det så du vil ha det Har nå installert denne, og her dukket det opp noe interesant... Setter den på "Max. Performance", og den klokket ikke opp.... så trykket jeg på "detect max speed" på CPUen, og den sier at det er 599 MHz... Noen ideer nå da? Tenkte jeg skulle ta den med til digital Impuls i morgen og klage Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kan jeg få spørre hvorfor du absolutt vil ha den til å kjøre på maks hastighet, hele tiden? Du vil uansett ikke merke noen forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kan jeg få spørre hvorfor du absolutt vil ha den til å kjøre på maks hastighet, hele tiden? Du vil uansett ikke merke noen forskjell i ytelse. Så du sier man ikke merker forskjell på 600 og 1700mhz på et cpu-begrensed spill? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Kan jeg få spørre hvorfor du absolutt vil ha den til å kjøre på maks hastighet, hele tiden? Du vil uansett ikke merke noen forskjell i ytelse. Så du sier man ikke merker forskjell på 600 og 1700mhz på et cpu-begrensed spill? Jeg tolket det slik at han mente at man ikke merker noen forskjell på dynamisk svitsjing og maks hastighet. Det er enkelte som har gitt intrykk av at de føler at de ikke får det de har betalt for hvis man ikke kan se den høye og fine klokkehastigheten hele tiden. Dette later dog ikke til å være problemet her. ShellGhost: Sjekk i BIOS om ikke SpeedStep er deaktivert i 'Advanced'-menyen (Bildekredit: australiaboy). Om det ser riktig ut der så trenger du nok en biosoppdatering for å fikse problemet. Litt svakt av leverandørene å ikke sjekke slikt før de sender maskinene fra seg. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 En kamerat av meg hadde samme problemet. Du kan lese om det i denne tråden..; Pentium-M 1,7GHz kjører bare på 600MHz.. Den saken ble løst ved å oppdatere bios, men du bør jo først sjekke om det er mulig å aktivere SpeedStep. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå