Torjus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva synes dere om dette bildet? Pappa som har tatt det. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 kunne vel kuttet ut litt av himmelen. laget ett litt mer spennende utsnitt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 De mørke skyene ødelegger noe voldsomt IMO. Motivet i seg selv er jo ikke veldig interessant, men han har i alle fall ikke gått i den fella at han har satt gården i midten. Han kunne kanskje derimot gått litt nærmere, og kanskje plassert gården litt lenger opp, i det gyldne snitt (tenk 1/3 opp fra bildets nedre kant, istedenfor litt nedenfor som nå.) Gården kunne med fordel ha blitt plassert på samme måte horisontalt, altså 1/3 av bildets bredde inn i selve bildeflata. Var nesten litt skummelt det bildet der... Legg på noen effekter, og det glir rett inn i en skrekkfilm. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Synes det ble ett spennende bilde, ville kanskje kuttet bildet noe i topp. Fjernet den blå himmelen helt øverst. Min mening er at de mørke skyene er de som gjør bilde interesant, hadde det vært blå fin himmel så hadde bildet blitt en del kjedeligere. Får en følelse at horisonten er skeiv. Lenke til kommentar
smurf69 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kjempe spennende! Virker både tungt og åpent. Man føler liksom trykket fra den tunge himmelen samtidig som man får følelsen av plass / rom med huset plassert nede i hjørnet. Jeg likte det! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ser ut som at huset er klipt og limt inn i bilde... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ser ut som at huset er klipt og limt inn i bilde... Nei? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Et dramatisk værbilde,dristig utsnitt, spennende. I like it.. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Minner meg om HL2 når jeg ser dette bildet! Særlig med det huset! ser litt hakkete på min LCD skjerm som bare kan ha 1280*1024 i oppløsning så det ser ut som et HL2 hus... Meget bra tough den gråe himmelen dominerte bildet litt for mye så det ble ganske kjedelig! vis han hadde gått litt nermere sånn at huset hadde hadde blitt litt større! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Bra lys, men det burde vært beskåret slik de andre her foreslår. Bygningene er tydelig "pute" fortegnet. Skrå vegger bør rettes opp i photoshop (eller han kan gi deg linsa og kjøpe ny selv...): http://www.dpreview.com/learn/?/Image_Tech...rrection_01.htm Panorama tools med b=0.05 og d=0.05 retter opp husene: Endret 21. februar 2005 av froggyler Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Synes det ble for mye beskjært nå, huset ble for stort og himmelen ble ikke like allmektig og skummel. Mener bildet mistet litt av "touchen". Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Eg meiner skyane var alt for keisame, gjorde noko raskt i Gimp for å vise korleis du kan heve kontrasten for å få eit meir dramatisk bilete. Eg synest komposisjonen var fin, men litt for mykje blå himmel heilt øvst. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Fikk en liten følelse av overkill på det bildet der. Likte originalen bedre. btw: Nå strøk jeg i nynorsk på vgs, men keisame betyr kjedelig? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Likte originalem best! Det var både åpent og lukket på en måte. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Fikk en liten følelse av overkill på det bildet der. Likte originalen bedre. Berre å blande bileta då ;] btw: Nå strøk jeg i nynorsk på vgs, men keisame betyr kjedelig? Det tyder det ja. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Synes det ble for mye beskjært nå, huset ble for stort og himmelen ble ikke like allmektig og skummel. Mener bildet mistet litt av "touchen". Helt enig.. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Har ikke for vane å kommentere bilder men here goes. Synes bildet var veldig bra, måtte bare se litt på det først. Jeg liker hvordan han har fått de mørke skyene og hvordan huset er "belyst" av solen. Bakken ser også ut til å bli lyst på av solen så alt under taket på huset er lyst, mens alt over er mørkt. Samtidig som man får litt blått inne i skyggene som viser lyshet. Passende tittel må vel være "Light defeats darkness" eller noe sånt. Eneste tingen som ødelegger litt var de helgrå linjene like ved huset, ser ut som en liten topp eller noe slikt langt bak, om de ikke var der hadde man fått et litt renere bilde. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Syns det er ganske fint jeg. Huset ser litt "innlimt " ut fordi sola skinner på det, mens du bare ser skyer på bildet. Likte vel egentlig ikke bildet, men det er fordi jeg ikke liker stemningen, har ikke noe med selve bildet å gjøre. Lenke til kommentar
rogers Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Et bilde med potensiale. Jeg liker den trykkende stemningen. Jeg ville valgt et noe tettere utsnitt, og forsterket dramatikken. Her er en fort & gæli Photoshop modifikasjon. Jeg har under forsterket den dystre stemningen ytterligere. Økt fargemetning noe på hele bildet. Økt kontrast på himmelen, og justert fargebalanse litt. Gjort gresset i forkant litt mørkere. Her hadde det vært best å jobbet på originalen, helst i RAW. Endret 2. mars 2005 av rogers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå