thekingof Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 maskina mi starter ikke opp når harddisken står i.. men straks jeg tear den ut strater den... dette er også en helt ny harddisk... er d noen som har peiling?!?! Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Øh? Forstod ikke helt va du mente, men har du to hardisker nå, så må du sette den ene som master og den andre som slave. det gjør du på selve hardisken hvis du lurte. flyter på en jumper(tror jeg det er) Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 jeg har bare en harddisk... den står som master, men maskina vil ikke starte... i det jeg trykker knappen for å slå på, tar det bare et sekund før den slår seg av igjen.. skjønner du mer??? det er litt vanskelig å forklara men jeg prøver.... Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) sorry, helt blank der du, men hørtes merkelig ut se om du har koblet alt riktig. men hvor stor harddisk og hvor gammel hardware har du, der kan det ligge en feil. EDIT: gikk og spurte pappan min, han foreslo å opgradere bios. Endret 11. februar 2005 av "GROGI" Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) jeg skjønner iallefall ikke noe... HD er 120 GB stor, selve systemet er vel rundt året tror jeg... men en ting til... jeg prøvde nettopp harddisken i en annen maskin, og da slamt det bare... også lukter det VELDIG svidd elektronikk... ok... men hvordan gjør man det?!?! er helt noob skjønner du Endret 11. februar 2005 av thekingof Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Starter maskina dersom du bare har ide kabel i ? Eller starter maskina vist du bare har strømkabel i ? Spinner disken opp? edit: fekk ikkje med meg dei to siste innlega. var det disken som smalt og lukte svidd? Endret 11. februar 2005 av Ødd Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) maskina starter når kun IDE kabelen står i... men når strømmen er tilkoblet "blinker" den bare... ja det vet jeg.. fordi att den maskina jeg prøvde den på er den jeg sitter på nå... åsså lukta jeg på harddisken.. og den lukta er ikke å anbefale Endret 11. februar 2005 av thekingof Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) jeg skjønner iallefall ikke noe... HD er 120 GB stor, selve systemet er vel rundt året tror jeg... men en ting til... jeg prøvde nettopp harddisken i en annen maskin, og da slamt det bare... også lukter det VELDIG svidd elektronikk... ok... men hvordan gjør man det?!?! er helt noob skjønner du går til produkt siden til HK (på nett), der er alle update's Svidd sa du? Edit: slemme leif var her Endret 11. februar 2005 av "GROGI" Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 ok.. da må jeg prøve det og.. .når jeg får maskina igang... svidd ja.... OOOOH YEAH Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ok.. da må jeg prøve det og.. .når jeg får maskina igang...svidd ja.... OOOOH YEAH vist det lukter svidd har ett eller anna tatt kvelden mest sansynleg Er starumkabelen satt riktig veg i ? Det må vera noko gale med straumen sidan det er problemer når du har den i. Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 ok.. da må jeg prøve det og.. .når jeg får maskina igang...svidd ja.... OOOOH YEAH vist det lukter svidd har ett eller anna tatt kvelden mest sansynleg Er starumkabelen satt riktig veg i ? Det må vera noko gale med straumen sidan det er problemer når du har den i. ja og jeg frykter det er harddisken igjen.. detter er andre gangen skjønner du.. men kan det være en simpel hovedkort feil kansje??! strømkontaktene er riktige... di er ikke rørt.. men det er jo ikke mulig og sette den feil vei!! Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ok.. da må jeg prøve det og.. .når jeg får maskina igang...svidd ja.... OOOOH YEAH vist det lukter svidd har ett eller anna tatt kvelden mest sansynleg Er starumkabelen satt riktig veg i ? Det må vera noko gale med straumen sidan det er problemer når du har den i. ja og jeg frykter det er harddisken igjen.. detter er andre gangen skjønner du.. men kan det være en simpel hovedkort feil kansje??! strømkontaktene er riktige... di er ikke rørt.. men det er jo ikke mulig og sette den feil vei!! Jo, ein skal vera veldig flink klare ein å setta kontakten feil veg, men ein klare vel det og dersom ein vil. HK har ikkje noko med straumen frå psu. Det kan vera psu gir feil spenning. strømforsyning Kopla frå alt som er kopla til psu og prøv å start psu slik det står om i linken. Har du eit multimeter kan du måla spenninga. Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) ok.. men det jeg ikke skjønner er att når jeg prøvde den gamle PSU'n min skjedde akkurat det samme... men men... jeg skal prøve... takker for tips hittil... Endret 11. februar 2005 av thekingof Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Etter å ha lest alle postene så ser det ut for meg som at det var kortslutning i harddisken, og PSUen din har kortslutningssikring av noer slag. Den andre maskina du prøvde harddisken i hadde sikkert ikke kortslutningssikring og kjørte på med 20-30A over kortslutninga til den brant. Virker som en logisk forklaring for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 la meg gjette...har du en q-tec PSU??? i så fall er det der problemet ligger... tør å vedde på at den ikke greier å levere nok strøm til den hardisken, så når du tar den ut, så funker det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Ja helt korrekt, den klarte ikke å levere kortslutningsstrømmen som skulle til for å brenne disken. En harddisk bruker mellom 10 og 20watt så en ekstra disk skulle ikke være noe problem såfremt man ikke ligger helt på kanten av hva PSUen tåler. Lenke til kommentar
thekingof Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 la meg gjette...har du en q-tec PSU??? i så fall er det der problemet ligger... tør å vedde på at den ikke greier å levere nok strøm til den hardisken, så når du tar den ut, så funker det. der er en bZerk PSU!!! følg linken: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BZ500WPLBL jeg skjønner iallefall ikke hva som skjer.. Lenke til kommentar
reckey Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 det er nok psu som er for liten, men vist du skrur den på, og den går av igjenn, så skrur du den på med en gang! da spinner disken fremdeles rundt og trenger ikke så mye strøm for å starte! men vil annbefale deg å kjøpe en ny psu!!!!!! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Overspenningsbeskyttelse +3.3V,+5V,+12V Dim. (BxHxD) 150x86x168.6mm Overstrømsbeskyttelse Ja MTBF 100.000 timer Kortslutningbeskyttelse Alle utganger Tester Hi-Pot Overlastbeskyttelse Godkjenninger CE Temp. regulert vifte Ja Som dere ser så er Bzerk strømforsyninga kortslutningssikret så den har oppført seg helt normalt. Ser dere ikke årsaken? Kortslutningssikker Bzerk slår seg av med denne disken. Eventuelt ikke kortsslutningssikret PSU får den til å si Poff og lukte svidd. 2 + 2 = 4 slik har det altid vært og slik ser det ut som i dette tilfellet også. Endret 12. februar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå