Gå til innhold

Office XP- hvordan lage tabell?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem her. Holder på med en rapport i biologi som omhandler bakterier og bakterievekst. I en av deloppgavene under forsøket skulle vi utsette en rekke bakterekolonier for UV-stråling over ulike tidsrom for å se hvordan strålingen påvirket dem over tid.

Altså skal jeg i mitt Word-dokument sette inn en graf med antall bakterier(y) som eksponent av tiden(x). Grafen vil selvfølgelig starte med høy bakterievekst som etterhvert som tiden går synker.

Noen som vet hvordan jeg fikser en sånn tabell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får det dessverre ikke til å stemme. Blir to uavhengige grafer. Her er allikevel tallene. Som dere ser ble det altså plantet bakterier i flere like dyrkningsmedium(like leveforhold). Deretter ble disse utsatt for UV- bestråling over visse tidspunkt(hver enkelt bakterieskål ble utsatt for bestråling i over forskjellig tidsrom). Dette fører selfølgelig at vi har flest bakterier etter 0 sek bestrålingstid io og med at de ikke ble bestrålt. Jo mer bakteriene ble bestrålt, jo færre fikk vi dyrket opp(på grunn av økt dødlighet).

Med andre ord skal antall bakteriekolonier bli negativ eksponentiell med tiden. Det må bli EN graf.

Bestrålingstid i sek Antall bakteriekolonier i gjennomsnitt

0 ∞

15 100

30 110

60 16

120 11

300 6

600 3

1200 3

2400 3

Noen som kan forklare meg step by step hvordan jeg fikser denne grafen i excel?

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...