ilpostino Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Burderer å kjøpe dette høytalersettet fra KOnplett og lurer på hvilken effektforsteker anbefaler dere til disse høytalerne? og hvordan vil de høytalerne gå til denne sub'en? edit: skal bruke dette høytalersettet på pc'n Endret 11. februar 2005 av ilpostino Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Cambrigde P500 vil sikkert gjøre jobben. Hvorfor skal du ha effektforsterker, hvorfor ikke bare en vanlig integrert? Suben har jeg ingen formening om. Jeg har hørt en 15" Eltax sub en gang i tiden, den var alt for treg til musikk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 grunnen til at jeg ikke går for en vanlig integrert er jeg da har større frihet senere til å bygge ut/bytte ut komponenter etter hvert som jeg skal oppgradere... Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har hørt at 15" atomic er litt tvilsom jah. Men 10" er sikkert greit nok det.. så lenge du ikke er veldig kresen. Eltax er eltax... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 noandre merker enn Eltax du heller vil anbefale? Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 kommer an på hvor mye penger du vil legge i det? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Vurdert selvbygg? Egentlig er alt fra Dynabel bra, eller i hvert fall mye bedre en ferdghøytalere til samme pris. Ellers har hifiklubben en del tilbud for tiden, du kan gjøre noen kupp der. Mange integrerte forsterkere har også mulighet for å koble på effekt/mono forsterkere. Dette gjør du ganske enkelt ved å bruke line-in på de kanalene du vil forsterke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 er i første omgang ute etter en effektforsterker med tilhørende to høytalere.. på sikt kunne jeg tenke meg å bygge ut med et surroundanlegg. planen er å ta dette trinnvis. etter å ha kjøpt en effektforsterker skal jeg kjøpe en forforsterker som skal "sy sammen" alle delene jeg skal kjøpe. etter det skal jeg ha en (aktiv) sub og så to høytalere til med tilhørende effektforsterker (disse høytalerne skal være gulvstående). Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Er enig i at Dynabel kan være bra.. Skal du ha noe som ikke er veldig dyrt kan du se på Proson eller Genexxa. Er i hvertfall bedre merker en Eltax. Skal du lenger opp i pris er også Klipsch og JBL bra merker. Men da begynner det å bli dyrt.. Endret 11. februar 2005 av Tronich Lenke til kommentar
Even. Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Proson og Yamaha har mye bra og billig. De har mange gode høytalere for under 2000. Finnes mye bra brukt også http://www.avforum.no/avtorget/ Endret 11. februar 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
MenMonic Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kjøp da for all del ikke eltax!! Dette er et par høytalere som garantert låter papp! Dra til hi-fi klubben og få et mye bedre anlegg. Og du tenker feil, du kjøper først en vanlig forsterker og så kan du utvide med effektforsterkere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Og du tenker feil, du kjøper først en vanlig forsterker og så kan du utvide med effektforsterkere. Så du synes jeg skal kjøpe forforsterker før jeg kjøper effektforsterker..? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kjøp først en vanlig integrert forsterker og så kjøp en effektforsterker som du kobler på. Lenke til kommentar
MenMonic Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 ja, det mener jeg at du burde;) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 kanskje jeg er litt sær når det gjelder hvilkene planer jeg har, men har planer om å "bygge ut" til et surround etterhvert.. blir ikke en slik integrert forsterker oveflødig etterhvert da.-..? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvordan planlegger du å styre volum på effektforsterkeren? Skal du kjøre den rett i lydkortet? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Hvordan planlegger du å styre volum på effektforsterkeren? Skal du kjøre den rett i lydkortet? er det som er planen i et par måneder til jeg får kjøpte meg forforsterker-... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det finnes en del dvd-spillere som kan brukes som for-forsterker også. Er ikke helt sikkert, men mener å ha hørt om det Lenke til kommentar
Even. Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 kanskje jeg er litt sær når det gjelder hvilkene planer jeg har, men har planer om å "bygge ut" til et surround etterhvert.. blir ikke en slik integrert forsterker oveflødig etterhvert da.-..? Hvis du skal bygge ut med surround blir det grusomt dyrt. Slike surround prosessorer koster flesk, men du kan få de ganse rimelig brukt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hvis du skal bygge ut med surround blir det grusomt dyrt. Slike surround prosessorer koster flesk, men du kan få de ganse rimelig brukt. hvordan definerer du "grusomt dyrt" i denne sammenhengen? 25 laken eller 40? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå