Gå til innhold

6600GT eller X700PRO?

Maardum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6600GT er vel raskere, men det er jo uansett ganske håpløst å spørre andre om hvilket kort du skal velge, for nesten ingen er helt objektiv. Noen liker nvidia, noen liker ATI. Det greieste er nok å søke etter tester på nettet, og så gjøre deg opp en mening om hva du foretrekker. F.eks, er stillhet et viktig kriterium for deg, så vil nok x700pro være et bedre valg enn de fleste av 6600gt-løsningene.

Lenke til kommentar

Vel.. Ser du etter et kort som gir mest ytelse for pengene så er GF 6600 GT det beste av disse to.

Jeg synes det er dumt å si det du sier, ronny. Er det noen steder man burde lete etter tips så er det jo her. Søker man informasjon på internett er det stor sjanse for at man kommer borti noe tullball som ikke er sant.

Her på forumet får man meninger lagt frem og hvis de er helt idiotiske så blir de rettet på (som oftest).

Det går jo ikke ann å komme med at noen liker ATi og noen liker nVidia! Er du litt oppegående kjøper du det som gir mest for pengene, uansett produsent.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og jeg sitter mellom 2 kort.

6600GT og X700PRO... jeg tror ikke jeg skal klokke det... bare ha det orginalt..

hva er best kjøpe???

6600GT er hakket kraftigere på de fleste spill, X700PRO er jo også ett meget bra skj.kort. Etter mine øyne så er 6600GT det beste valget, en kamerat av meg har dette kortet, han er meget fornøyd! ;)

Lenke til kommentar

Prøver nå et Gainward Ultra 1960 VIVO, PCI-E kort, med EXPERTool er det stillegående ved surfing - kontorarbeid , vifta tar lange pauser, temp. under 42 grader på GPU. Har et "åpent" kabinett - Thermaltake Shark, to store gitter i døra, orginalviftene er pensjonert til fordel for 11 og 14 dB SilenX vifter i kabinettet.

Selv med vifa på full guffe er den ikke ekstrem, rundt 42 dB, kjøpte et Aopen FX5700LE kort til ei "lekemasin" til et par guttunger ( 5 og 9 år) - det høres ut som en "støvsuger".

Uten å endre noen ting på kortet (før eg la inn EXPERTool) og med uklokka maskin, fikk eg 8433 i 3DMark 03.

Har et PowerColor X700Pro SCS som venter på retur etter en brå død (nekter maskina å boote), 100,- dyrere enn dagens, men har kjøling uten vifte - Heatpipe perfekt for stillegående maskiner, ifølge noen rykter er ATI foran nVidia på 2D for "likeverdige" kort - er vel uendelig mange meninger om dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...