orginal Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hei! Som sagt starter ikke pc'en etter "strømbrudd". Jeg presterte å trykke på den på/av knappen på forgreineren der Pc'en er tilkoplet, og all strøm til dataen ble borte. Sekundet etter skudde jeg på knappen igjen, og maskina starta, uten at jeg trykte på "på-knappen". Oppstarten gikk normalt, helt til etter skjermen med windows-logoen var ferdig lastet (der den streken passerer et felt osv.) og de forksjellige brukerne skal komme fram. Der restarter den seg.... Hva kan være galt? Er noe ødelagt og er det noe jeg kan gjøre med det nå?? Lenke til kommentar
N* Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 tipper det er hardisken som er ødelagt. hvis det er tilfellet er det ikke mye annet du kan gjøre en å kjøpe en ny. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 ..... Kan det være at windowsen ble litt rar? Jeg var trossalt kommet ca. halvveis i oppdateringen til SP1. Kan det ha noe med det å gjøre? At noen filer er slettet, uten at de er erstattet av nye eller noe sånt? Dette var omtrent det mest kjedelige som kunne ha skjedd, da jeg skulle på lan til kl 7, altså for en halvtime siden... JJ Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Dumt spørsmål kanskje, men har du prøvd å starte PCen i sikkermodus? For å gjøre dette må du trykke F8 i oppstart. Kanskje du da kommer inn? Da kan du prøve å legge inn SP1 på nytt. Hvis du er heldig så virker det etterpå. Kan godt være at PCen ikke ble skikkelig oppdatert som er problemet. Så da må du kanskje formatere og legge inn windows på nytt. Ville prøvd dette før du konkluderer med at harddisken er ødelagt Uansett så greier disken å starte opp, men softwaren funker ikke som den skal. Sannsynligvis pga. ufullstendig SP1, eller i aller verste fall disken men det tror jeg ikke. Sveinl. Endret 11. februar 2005 av Sveinl Lenke til kommentar
fjeddiu Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 sprengte vifta??? vis det var det så ville jeg ha kjøpt en ny :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå