A!1 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har lett rundt på nettet, men har ennå ikke funnet noe sted å laste ned Sarge. Jeg har Mandrake 10.1 installert nå og har Debian woody liggende... men finner ikke noe sted der jeg kan laste ned Sarge ISO. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 http://www.debian.org/devel/debian-installer/ Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Takk for linken, det ser ut som jeg trykket på feil "full CD and DVD sets" link sist jeg lastet ned. Men er Sarge virkelig på 15 cder og er det nødvendig å laste ned alle disse? Kan man bruke Jigdo og lage 2 DVD-isos av disse? Jeg har ikke et nettkort som fungerer med linux i øyeblikket og kan ikke bruke internett-installasjon. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Du trenger bare den første. EDIT: Hvorfor ikke bare prøve netinstall? Kanskje den finner nettverkskortet ditt. Endret 11. februar 2005 av olear Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Takk... Hehe, vet ikke hva jeg var så bekyret for å laste ned 15 cd'er for 2 MB/s Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det vil ta laaaang tid, er jo ikke mer en 200kb/sek. 15CD'er med max 200kb/sek = ca 13t. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hehe, nei nå misforstod du meg Det er 2 000 kb/s = 2MegaBytes pr sek => 9GB på 1time og 15min Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ok, trodde du mente 2mbit. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du trenger bare den første. EDIT: Hvorfor ikke bare prøve netinstall? Kanskje den finner nettverkskortet ditt. Hvis du vil ha andre ting enn grunnsystemet er det lurt med resten av CD'ene. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Laster du ned den første er det bare å bruke apt-get på resten, med den hastigheten du har på nett ville jeg ha gjort det. Ingen vits i å brenne av en haug CD'er, det er jo bare styr. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Laster du ned den første er det bare å bruke apt-get på resten, med den hastigheten du har på nett ville jeg ha gjort det. Ingen vits i å brenne av en haug CD'er, det er jo bare styr. Jepp, godt tips Problemet i første omgang er bare at nettverkskortet på mitt Abit NF7-S2G ikke liker Linux eller vis versa. Blir nok nødt til å bytte hovedkort eller kjøpe et ekstra nettkort... Slitsomt med dårlig hardware Lenke til kommentar
MRN Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg prøvde meg på en ftp-install i går. Etter 3-4 forsøk (reinstalleringer), så fikk jeg det til. Sitter i X med firefox og adblock. Hører på nettradio fra nrk.no og koser meg. Ikke helt, da. Dette blir off topic, men noen som vet hvordan jeg kan mounte en ekstern hd (wd 250 gb)? Det er som usb0 i systemet, men når jeg dobbelklikker, så får jeg opp: mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda, or too many mounted file systems Jeg har endret på fstab i den aktuelle linja fra fat32 (eller hva det sto) til "vfat". Funka visst for en annen... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hmmm, jo hvis man har 2mbits nett så kan man få helt oppi 256 kb/s hvis man er heldig. det får jeg på slike servere. men seff, hvis man laster flere filer på en gang så vil det jo ta litt lengere tid så klart. hvis du laster ned 2 stykker da så vil den dele 256 på 2 dvs 128 kb/s til hver ca. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 hmmm, jo hvis man har 2mbits nett så kan man få helt oppi 256 kb/s hvis man er heldig. det får jeg på slike servere. men seff, hvis man laster flere filer på en gang så vil det jo ta litt lengere tid så klart. hvis du laster ned 2 stykker da så vil den dele 256 på 2 dvs 128 kb/s til hver ca. Trådstarter hadde 2MB/s ikke 2mbit/s Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Laster du ned den første er det bare å bruke apt-get på resten, med den hastigheten du har på nett ville jeg ha gjort det. Ingen vits i å brenne av en haug CD'er, det er jo bare styr. Jeg gjør dette, og har "bare" 2Mb/s. Fungerer som bare det! Endret 12. februar 2005 av Svendheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå