Hr. Jenssen Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Jeg har ei stund fundert på hvorfor et så genialt (kanskje Norges beste?) spill-forum ikke har en egen cheat side! Tror dere at det kan være mulig? Selvfølgelig er det jo bare å gå inn på andre, Amerikanske cheat-sider, men det hadde jo vært mye fetere om Gamer.no hadde sin egen Norsk-skrevede Cheat-side! Da kan jo folk som ikke vet om andre cheat-sider bare komme hit og finne hva de er ute etter! Og dere kan jo også gjøre det mulig for oss registrerte brukere å legge ut cheats! (kun registrerte brukere av forumet, slik at andre ikke kan komme og spamme inn masse ikke-virkende cheats). Og i tillegg kunne vi ha det slik at kodene måtte inn til sensurering, eller at de måtte bekreftes av andre brukere, som vet at de kodene fungerer. Jeg vil gjerne bidra til å laste opp cheats, og andre blir vel også med. Alt dette for å gjøre Gamer.no bedre enn det allerede er! OBS: Nei, jeg snakker ikke om Multiplayer-cheats! Endret 11. februar 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
mESA Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hadde ikke noe imot dette... Forlenger spill med cheats (ikke mp da) Og trur ikke det er ulovlig (dunno jeg ) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Hadde ikke noe imot dette... Forlenger spill med cheats (ikke mp da) Og trur ikke det er ulovlig (dunno jeg ) Hehe, nei, Singleplayer-cheats er ikke ulovlig. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 100% enig MeTa][iC! Kunne vert til hjelp for mange, det er jeg sikker på! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Cheats?! Walkthrough er helt greit. Personlig hadde jeg brukt en dag eller to ekstra hvis jeg hadde sittet fast Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Cheats?! Walkthrough er helt greit. Personlig hadde jeg brukt en dag eller to ekstra hvis jeg hadde sittet fast Nå er det ingen som tvinger deg til å sjekke innom cheats-sidene når du måtte trenge det. men Walkthrough er også ganske bra, i allefall for spill som ikke har cheats. EDIT: Men walkthrough er jo en form for cheats, det også da. Endret 11. februar 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 For all del. Det kan være 1000-vis av cheats på nettet og kan kikke innom men laster aldri ned eller prøver de ut. Evt. når det er rundet xx ganger. Vel ideen er god MeTa][iC men "dagens ungdom" er for late til å tenke litt i spill. Enkleste utvei er eneste utvei for denne generasjonen. Walkthrough cheats? Nja, du blir ikke bedre men har du sitti fast en uke så begynner tastaturet å fly vegger imellom Se bare hvor mange som trengte hjelp i HL2(Uten å disse noen av dem) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Nå er jo jeg 16 år, så jeg er vel regnet som en ungdom, jeg også? Men jeg bruker ikke cheats så fort jeg finner dem. Som oftest bruker jeg cheats hvis det gjør gameplayet på et kjedelig spill litt bedre, eller om jeg står BOM fast. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg synes ærlig talt ikke at Gamer.no skal kaste bort tid og ressurser på slikt. Vil du ha juksekoder, tar det deg et halvt minutt finne dem via Google. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg synes ærlig talt ikke at Gamer.no skal kaste bort tid og ressurser på slikt. Vil du ha juksekoder, tar det deg et halvt minutt finne dem via Google. Ja, og vil du ha en trailer - Google. Vil du ha en demo - Google. Vil du vite første-hånds info om et spill - Google. Vil du se omtaler eller sniktitter av spill - Google. Men gamer "sløser vekk tid" med disse tingene også. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Et greit forslag og det hadde ikke gjort noe med en cheat-side. Problemet er at gamer.no heller bør prioritere andre og viktigere ting som feks og fortsette å lage gode omtaler. Som tidligere nevnt, internett er fullt av sider med koder. Vi trenger med andre ord ingen ny cheat-side. Behovet er nok ikke tilstede vil jeg tro... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hmm...synest ikkje det er så stort behov for dette eg. Vil eg ha juksekoder så er det nok sider til det der ute, mens gode artikler og omtaler på norsk er ikkje like lett å finne, nei, bruk heller ressursane på andre ting. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 [iC,12/02/2005 : 20:27] Jeg synes ærlig talt ikke at Gamer.no skal kaste bort tid og ressurser på slikt. Vil du ha juksekoder, tar det deg et halvt minutt finne dem via Google. Ja, og vil du ha en trailer - Google. Vil du ha en demo - Google. Vil du vite første-hånds info om et spill - Google. Vil du se omtaler eller sniktitter av spill - Google. Men gamer "sløser vekk tid" med disse tingene også. Det er noe helt annet. Gode omtaler og sniktitter må skrives av noen. Hvor mye en artikkel forteller deg om et spill varierer. Å følge med på spennende demoer og trailere er enkelt. Så snart det kommer en, kan man legge en notis om det ut på siden. Juksekoder derimot er bare oppramsing av en rekke ord og kommandoer, som har akkurat samme funksjon uansett hvor du finner dem. Det er trivielt og tidkrevende å få med slike uvesentligheter når en egentlig burde konsentrere seg om andre ting. Journalistene i Gamer.no er ikke heltidsansatte, men har i tillegg arbeid eller utdannelse å ta seg av. De får ikke engang lønn for innsatsen sin. Jeg synes ikke vi skal stille slike urimelige krav til dem. De er da ikke våre tjenere. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes det er en god idè. Begynner å bli lei av sånne "bruk Google, for Google er magisk"-poster. Og man kan jo, som MeTa sier, bruke Google til å finne omtaler og sånn, og Google skal jo, i følge mange her, finne alt du er ute etter. Synes det hadde vært fint, jeg bruker ofte SP-koder når jeg har rundet spillet. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes det er en god idè. Begynner å bli lei av sånne "bruk Google, for Google er magisk"-poster. Og man kan jo, som MeTa sier, bruke Google til å finne omtaler og sånn, og Google skal jo, i følge mange her, finne alt du er ute etter. Synes det hadde vært fint, jeg bruker ofte SP-koder når jeg har rundet spillet. Poenget er ikke om det er fint eller ikke. Tviler på at noen har imot en cheatside her på gamer.no. Men jeg tror ikke det er noe spesielt behov for det. Det er en overflod av koder på nettet, hvorfor skal gamer.no bruke ressurser på det da? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes det er en god idè. Begynner å bli lei av sånne "bruk Google, for Google er magisk"-poster. Og man kan jo, som MeTa sier, bruke Google til å finne omtaler og sånn, og Google skal jo, i følge mange her, finne alt du er ute etter. Synes det hadde vært fint, jeg bruker ofte SP-koder når jeg har rundet spillet. Poenget er ikke om det er fint eller ikke. Tviler på at noen har imot en cheatside her på gamer.no. Men jeg tror ikke det er noe spesielt behov for det. Det er en overflod av koder på nettet, hvorfor skal gamer.no bruke ressurser på det da? Med at "jeg synes det hadde vært fint", mener jeg at jeg er for forslaget om cheatside på Gamer.no, ikke nødvendigvis at jeg bare ikke har noe i mot det. Det er jo overflod av spillsider med omtaler, sniktitter o.l. på nettet også, men Gamer.no har fortsatt mye av det! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Ja, og som du sier, Campari, det er en overflod av cheats, hvorav en trilliard ikke fungerer! Får vi en side på Gamer, som brukerne kan hjelpe til med å holde oppe, kan vi være sikre på at de fungerer! Om de ikke gjør det, er det jo bare å rapportere. Om det ikke er for mye bry for TST og de andre som styrer her, så hadde det vært kjempefint med ei slik side. Men om det ER for mye bry for dem, vil jeg selvfølgelig legge meg flat for det! Jeg vil jo ikke presse på dem dette! Lenke til kommentar
brd Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 internett har nå mange cheat sider feks :dennecheatplanet hvorfor skal gamer bry seg om dette dei har viktigere ting å drive med omtaler osv.. Lenke til kommentar
TST Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Vi er ikke overbevist om at redaksjonen bør bruke verdifull tid på å skrive norske walkthroughs, og legge ut dette på en egen seksjon her på Gamer.no. Det kan derimot være aktuelt å sette opp et system hvor leserne kan hjelpe oss med både walkthroughts og juksekoder, slik at vi godkjenner/korrekturleser og legger ut, men også dette vil ta veldig mye tid og ressurser. Tid og ressurser vi ikke har. Inntil videre er det dessverre ikke noe vi har mulighet til å gjennomføre, men vi vil naturligvis ta til oss forslaget til senere bruk. Lenke til kommentar
Marty` Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Cheats ødelegger spillegleden, så hvorfor bruke cheats? Det er bare feiginger som bruker dem. Greit nok, etter man har spilt ut et spill kan man bruke Cheats, men ikke så fort man får spillet i fanget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå