Gå til innhold

Ny "ferdig" pc til maks 9000

Anbefalte innlegg

Hei, en kompis skal ha en ferdigbygget pc. Dette er pga. at moren skal betale alt og hun stoler 0 på meg eller noen andre (altså til å bygge deres 9000 kr's innvestering).

Jeg setter ofte sammen maskiner på gøy og for venner så er godt informert om hva du får hvis du bygger selv, og mener at for 9000 kr kan du få en MEGET god maskin hvis man bygger selv. Så er spørsmålet : Er det sinnsvak forskjell hvis du kjøper en ferdigmaskin fra f.eks. komplett?

Dette er en gamer maskin, vil ha med OS, tastatur og mus.

Legg også merke til at MAKS budsjett er 9000, vil gjerne ha billigere!!

Kan dere sette sammen noen alternativ? Fant en og dette er ALT for dårlig for den prisen - syns jeg. http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10003

Endret av [TA]Gunners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter i hvertfall å teller på knappene selv for den..

Har egentlig ikke lyst å begynne å skru noe pc selv, så mange år siden sist jeg gjorde det. Til trådstarter: Hva tror du om den, eller er det for dårlig i forhold til hva du eller jeg kan skru sammen selv?

Hva med å bruke en sånn pc-bygger hos enten netshop eller komplett? du betaler vel noen hundrelapper, men da er jobben gjort fagmessig. (hvertfall så bra som mora til kompisen trenger det.)

Øyvind

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Helt korrekt, har satt sammen mange pcer jeg men moren hans er redd for både det ene og det andre, uansett hva jeg sier til henne som: Du kan få den samme maskinen får sikkert 1000 kr mindre hvis du bygger den selv men nei.

Vel maskinen er jo nesten optimot hva du får hvis du bygger selv, men er det amd64? også er det uten OS som igjen gjør maskinen 1333 (ellernoe) dyrere..

Lenke til kommentar

til trådstarter: Den er med OS.

Operativsystem: Microsoft XP home

det ser vel ikke ut til at det er AMD 64..

Edit:

1 stk.  AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Winchester" (På lager 100+)

Nå er det vel sånn noen ganger at man enten er mor, som vil ha ting skikkelig, tviler ikke at vi alle skulle klart å skru sammen en pc, men noen ganger er det godt å vite at du har fagfolk du kan henge hvis noe går galt. (sånn istedet for å henge kompisen til sønnen din, kan ikke akkurat komme med forbrukerkjøpsloven der.)

Andre ganger, som i mitt tilfelle, gidder jeg ikke å skru sjøl, jeg vil ha en maskin som virker "out of the box" men det betaler man gjerne ofte for, uten å prøve å virke arrogant eller noe.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Hva med denne da? Har tenkt litt på den selv, eller er den fra Netshop som ble postet litt her oppe bedre?

Edit: Sitatet peker til Mamoz sin pc.

Denne, og den fra netshop klarer ikke jeg å finne mye forskjell på. Stort sett skjermen og leveringstid. Ellers er det samme prossessor, hd, ram skjermkort, samme hastighet på brenner++ Vet ikke om det er samme hovedkort, men det har kanskje ikke altfor mye å si?

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...