Gå til innhold

Pc til det meste,trenger byggehjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått i oppdrag å bygge en pc til husverten min, og han stiller følgende krav:

*liten (shuttle barebone?)

*stilfull

*god lagringsplass

*muligheter for å spille relativt nye spill

*stille (ett av de viktigste kriteriene)

*mulighet for avspilling av dvd filmer og evetuelt radio

*dvd brenner (ikke et must, men kjekt å ha i disse dager) :)

*hadde vært kjekt med fjernkontroll for avspilling av dvd og mp3 og ;)

Mus og tastatur er ikke nødvendig

Maskinen skal hovedsakelig være koblet til en 42" plasmaTV, men han ønsker en enkel lcd skjerm som kan taes i bruk til enkle kontoroppgaver. (15-17" vil nok være nok her)

Den vil også være koblet til nettverket i huset, så gigabit nettverk er å foretrekke.

Har aldri prøvd meg på barebones før, bare vanlige stasjonære maskiner, og er litt usikker når det gjelder strømforsyning og skjermkort.. ;)

Prisgrense: 10.000,- (helst med lcd, men er ikke et krav)

Håper noen av dere lyse hoder her, kan hjelpe meg finne frem til ett oppsett som passer:)

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du skjønte det, men det jeg mente, var at Celeron ikke er noe å satse på PGA Dårlig ytelse og høy varmeutvikling. som videre fører til mer støy.

Alle andre CPUer fungerer nok greit. Personlig ville jeg satset på et billig AMD 64 system.

Lenke til kommentar
Vet ikke om du skjønte det, men det jeg mente, var at Celeron ikke er noe å satse på PGA Dårlig ytelse og høy varmeutvikling. som videre fører til mer støy.

Alle andre CPUer fungerer nok greit. Personlig ville jeg satset på et billig AMD 64 system.

den er grei :)

Point taken :thumbup:

Husverten har lagt sin elsk på akkurat den maskina skjønner du, akkurat det utseende han er ute etter. Er det da bedre å kjøpe en "northwood" prosessor? eller driter jeg meg ut når jeg spør? :blush::whistle:

Endret av Elwiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...