Sono Juventino Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Har laget en side som ligger her: www.juventus.prv.no Vil gjærne ha litt kritikk på kodinga og om den kommer til å bli vist forskjellig i IE, Opera og Firefox. Tror ikke jeg legger ut koden her siden det kanskje blir litt i drøyeste laget, men legg gjærne ut forslag til hva som må endres. Har sett siden i IE og Mozilla og synes den så best ut i Mozilla. Håper noe gidder å se på koden. Takker hvis noen gidder å hjelpe en rotete koder, med å få god kode på siden sin. Trenger også hjelp til å få siden min til å se bra ut i forskjellige oppløsninger noe jeg tror den ikke gjør, men er ikke sikker. Edit: Endret Tittel. Endret 11. februar 2005 av ett Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det kan hende du føler at den er ryddig, men den er slettes ikke rett. Vi starter med dine 40 feil validator.w3.org fant. Deretter kan jeg si at du har gjort flere feil som feks ikke å deklarere dokumentype, bruk utdaterte tagger som <center> og genrelt mikset sammen en suppe av tabeller og divbokser. Først, tabeller brukes til å legge inn data som feks hvor gamle mange folk er ol., mens divver brukes til å sette opp sida via css. Du finner nok info ved å søke på forumet etter div og css, eller så kan du bare gå direkte til htmldog.com. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Tror du misforstod meg litt. Mente ikke at siden min er pent, riktig, eller ryddig kodet, men lurte på om noen kunne påpeke hva som bør gjøres. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Oh dear God! Lenge siden jeg har sett så grusom kode. Mitt tips? IKKE la Dreamweaver ta seg av CSS-en og layouten din. Lær deg HTML og CSS, og skriv websiden fra bunnen av selv. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Takker for hjelpen deres og har nå under 20 feil på siden. Synes css er vanskelig selv om jeg tror det egentlig er ganske lett. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ta en titt på htmldog for basic html og litt sån, ta en titt i oppslagsverket for mer nyttig. altid gøy å starte helgen med god gammal rotekode med en "anelse" tabell lykke til, tror det kan bli bra om du jobber litt! Du kommer hvertfall til å lære MASSE! Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Takker for hjelpen. Sliter sinnsykt med to linjer, hendholdsvis 62 og 63. Kunne noen ha hjulpet med litt der? Må være noe sinnsykt enkelt, men får det ikke til. Mvh. ett Endret 11. februar 2005 av ett Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Det er egentlig ganske enkle feil. Line 62, column 16: there is no attribute "TOPMARGIN" <body topmargin="0" leftmargin="0"><div align="center"><center class="style9"> Det gjelder her det samme for topmargin og leftmargin, disse må byttes ut med tilsvarende attributter i CSS. Line 63, column 78: there is no attribute "BORDERCOLOR" ...ding="0" cellspacing="0" bordercolor="#111111" class="style20" id=AutoNumber1 Samme som over, denne attributten finnes ikke i HTML 4.01. Bytt ut med CSS. Line 63, column 118: an attribute specification must start with a name or name token ...11111" class="style20" id=AutoNumber1" style="border-collapse: collapse"> Her har du glemt å åpne attributten med et anførselstegn, bytt ut til id="AutoNumber1". Line 63, column 120: character data is not allowed here ...111" class="style20" id=AutoNumber1" style="border-collapse: collapse"> Denne forsvinner dersom du retter på feilen over. Endret 11. februar 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Ja, da må jeg nesten melde pass hvis ikke noen hjelper meg. Jeg prøver og prøver, men får det ikkr helt til. Har fikset ca. 30-35 feil, men sitter bom fast på de 5-6 siste. Uansett hva jeg gjør så får jeg bare mer feil. Hadde vært gromt om noen kunne ha giddi å bruke to minutter på dette og hjelpe meg å få det Valdert html. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 husk å bruke små bokstaver, ikke bruk blokkbokstaver en annen ting var at førsteintrykket var en forholdsvis rotete side, det er alt for mye info på en gang som et førsteinntrykk på siden, synes jeg.. men det er bare meg.. jeg liker å kun ha den info som er nyttig for meg tilgjengelig når jeg kommer inn på en side, alt annet burde komme opp ved at man trykker på en knappe eller en meny.. prøvde å validere siden, men fikk dette: Sorry, I am unable to validate this document because on line 16 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication. kan du paste alt som kommer før body i denne html eller hva det nå er for en fil? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Dette er egentlig ganske pinlig, men hadde klart å tå bort en <body> fra siden. Tror det er denne feilen du sikter til. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Tror du misforstod meg litt. Mente ikke at siden min er pent, riktig, eller ryddig kodet, men lurte på om noen kunne påpeke hva som bør gjøres. Og jeg bare spør: Var det ikke nettopp det jeg gjorde? Hvis den er uriktig kodet så har du mye å gjøre. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Da var siden min endelig validert. Takker for all hjelp her. Har nå skjønt litt mer av kodingen, men orker ikke å ta skrittet å lære meg css enda. Så kodene er vell ikke perfekte og kunne vært mer ryddig, men da skal i allefall siden vises GANSKE likt i forskjellige browsere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå