h0lg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) For et par måneder siden bygde jeg en pc til broren min. Da jeg startet den blinket det hvitt i kabinettet en gang, etter det startet den ikke igjen. Det viste seg at Chieftech kabinettet's bryter var kortslutta\herpa! (noe jeg ikke trodde var mulig, da gikk jeg utifra at HK'et var defekt ) Kan denne kortsluttnigen av bryteren ha herpa hovedkortet (Asus P4S800)? Jeg tenkte med en gang at hovedkortet hadde kortsluttet eller at det var defekt. Jeg bestillte dagen etter et nytt hovedkort fra komplett (Asus P4P800-SE) , jeg plugget det i trykket på powerknappen men ingenting skjedde. Dagen derpå dro jeg til byen for å kjøpe et nytt kabinett, da jeg hadde koblet alt sammen trykket jeg nok en gang på powerknappen og vroooom alt funka. Min daverende konklusjon: Det gammle hovedkortet fungerer, JIPPI!, et til overs I dag mottok jeg delene som skulle brukes til å bygge en ny pc til foreldrene mine. Jeg tenkte å bruke hovedkortet som var til overs! Da alt var ferdig montert og jeg enda en gang trykket på powerknappen startet heller ikke dette systemet. wtf? Da er vel hovekortet herpa eller? Endret 11. februar 2005 av h0lg Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva mener du med at kabinettbryteren var kortslutta? En power-bryter på et kabinett fungerer jo ved at kretsen kortsluttes idet knappen trykkes inn.. Det er ikke sikkert at hk er gåent, mulig det er en kortsluttning mellom hk og kabinett en plass. Prøv å ta ut hk, legg det på ei eske eller lignende, og koble på strøm, cpu, minne og skjerm, og se om du da får liv. Hvis så, så er det nok trygt å anta at en av feste-skruene er feilmontert og kortslutter hk. Lenke til kommentar
h0lg Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) ,11/02/2005 : 16:57] Hva mener du med at kabinettbryteren var kortslutta? En power-bryter på et kabinett fungerer jo ved at kretsen kortsluttes idet knappen trykkes inn.. Det er ikke sikkert at hk er gåent, mulig det er en kortsluttning mellom hk og kabinett en plass. Prøv å ta ut hk, legg det på ei eske eller lignende, og koble på strøm, cpu, minne og skjerm, og se om du da får liv. Hvis så, så er det nok trygt å anta at en av feste-skruene er feilmontert og kortslutter hk. ok. Men jeg bruker nå et Q-tec kabinett som er nytt i dag! Skulle ikke være noe problem med kortsluttning noe sted her så blir nok nytt hk, drar til stovner nå. *edit: May Asus P4S800 rest in peace Endret 11. februar 2005 av h0lg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå