Gå til innhold

Betale med Visa Electron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det Visa Electron kortet Blizzard skriver om på sidene sine er nok et Visa Electron for de ober atten. Jeg er ikke helt sikker der, men mener at det er slik det er.

Hvorfor skulle det være et VISA Elektron for de under atten, og et for de over 18, når man kan få tak i VISA anytime? :ermm:

Lenke til kommentar

Visa Electron kort har såvidt jeg vet ikke kortnummer, dermed kan man ikke bruke det til annet enn å ta ut penger, eller å betale i kortautomater som støtter Electron kort. Men altså ikke på internett, siden det krever et kortummer som skal belastes.

Lenke til kommentar
Visa Electron kort har såvidt jeg vet ikke kortnummer, dermed kan man ikke bruke det til annet enn å ta ut penger, eller å betale i kortautomater som støtter Electron kort. Men altså ikke på internett, siden det krever et kortummer som skal belastes.

Jepp vi mangler SSID/SSID2 eller hva det heter som er på visakort, dermed kan man ikke betale med kortet på nett.

Dine foreldre har sikkert visa som du kan låne :)

Lenke til kommentar
Det Visa Electron kortet Blizzard skriver om på sidene sine er nok et Visa Electron for de ober atten. Jeg er ikke helt sikker der, men mener at det er slik det er.

Hvorfor skulle det være et VISA Elektron for de under atten, og et for de over 18, når man kan få tak i VISA anytime? :ermm:

Visa Electron er ikke et kredittkort som vanlig Visa er. Du får ikke kredittkort før du er 18år. Det er fordi du kan opparbeide deg gjeld på et kredittkort. Og siden du er under 18år kan ikke banken kreve deg for de pengen. Foreldrene kan heller ikke stilles til ansvar for en slik opparbeidet gjeld med bruk av kredittkort. Og da vil banken være maktesløs når det gjelder å få pengene sine som de har lånt ut til deg tilbake igjen.

På grunn av dette innførte Visa, Visa Electron, som kun består av pengene som du har på din egen konto. Kortet har heller ikke kortnummer. Dette er vel av den logiske grunnen at når du bestiller noe så blir et kredittkort belastet ved at du gir fra deg kreditt som du har på kredittkortet. Et vanlig bankkort som kun har penger knyttet til en konto vil måtte sjekkes opp og konfirmeres at det faktisk er nok penger til å dekke det beløpet. Dette vil igjen være tidkrevende. Så da kan man likegreit betale med å overføre penger til den bedriften du skal kjøpe noe av.

Lenke til kommentar

jeg er over 18 (er 18) og har visa elektron, funker ikke hos meg heller. nå er ikke dette lengre problemet da, det å komme inn på sign up som er farlig nå (ja okey.. mitt problem lengre da :whistle: ) Visa elektron kan ikke brukes, ingen i norge

Lenke til kommentar

De visa electron korta som blizz snakker om er vel electron kort fra andre land i europa, og som har kortnummer.

USA har visst visa electron med kortnr, om jeg ikke tar feil (correct me if im wrong)

Leste at noen på #wow.no@quakenet faktisk fikk brukt electron, men han hadde kortnummer på det. Mulig han hadde spesial kort, mulig ikke.

ps : kortnummer er det nummeret på 4 x 4 tall som er uthevet frempå kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...