Gå til innhold

S700i og minnekort.


Sealine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
128 MB er ikke max på Sony Ericsson S700i. Derimot 256 MB er max.

Jeg har både den telefonen med det minnekortet. Memory Stick Duo 256 MB.

Ingen av dere har rett.  :tease:

mye tyder på at om man bruker større minnekort, vil bare 128mb blir brukt.

 

Her er et sitat fra faq til S700i hos sonyericsson:

 

Hvor mye minne har telefonen?

Memory Stick® Duo™-kortet som følger med telefonen, har en kapasitet på 32 MB, men telefonen støtter opptil 128 MB. Telefonminnet (internt) har en kapasitet på 41 MB.

Lenke til kommentar

Ser ut som sony ikke lager større enn 128 mb, mens andre produsenter lager større. Da er det to teorier:

 

teori 1: sony lager ikke større fordi telefonene ikk estøtter større.

teori 2: sony opplyser ikke om større fordi de selv lager ikke større, men telefonene takler alle størrelser...

 

Dette kan bare bekreftes av noen som har prøvd, hører du det mbdahle?

Lenke til kommentar

det er en i klassen min som har sett en venn ha 1gb på s700. tviler på at han lyver, men har ikke sett bevis nei. Det jeg tror er at s700i ikke klarer å utnytte mer en 128, selvom 1gb passer. Hvis en kan bevise at de har et minnekort på over 128 som de har fylt opp, så er det nok mulig at man kan ha 1gb kort, og bruke all plassen ja :love:

Lenke til kommentar
det er en i klassen min som har sett en venn ha 1gb på s700. tviler på at han lyver, men har ikke sett bevis nei. Det jeg tror er at s700i ikke klarer å utnytte mer en 128, selvom 1gb passer.

Det finnes to typer MemoryStick, normal og PRO. Normal er seriell og kan maks addressere 128 MB. Det finnes kort med 256 MB, men disse er realisert som to 128 MB "banker" hvor en fysisk bryter på kortet benyttes for å velge mellom de to "bankene" (siden MS kun kan adressere 128 MB om gangen).

 

Den andre typen heter PRO og benytter parallell access. Denne har en øvre addresseringsgrense på 32 GB, og de største PRO brikkene man får kjøpt i dag ligger på 4 GB.

 

Begge typer MemoryStick finnes både vanlig ("stor") innkapsling og i den mindre DUO innkapslingen. MemoryStick kan også kjøpes med og uten hardware krypteringsmulighet (MagicGate).

 

S700i er laget for normal [seriell access] MemoryStick i DUO form-faktor, og kan ikke benytte PRO brikker.

 

Ville ikke stolt mer på hva kameraten til kompisen din sier :!:

Lenke til kommentar
Så da kan altså S700 bruke den versjonen med "bryter" - dvs 2x128???

Har bare sett normal størrelse MemoryStick med "Select" (2x128MB) selv, men kan godt hende Lexar, SanDisk eller Sony har produsert DUO varianter også. Du kan jo "google" litt, stikkord er "MemoryStick", "DUO" og "Select".

 

Men, DUO er såpass liten at en bryter neppe er spesielt brukervennelig, imho :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...