Dizk Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når eg skulle starte Ubuntu fikk kom dette opp: SMP mptable: bad signature [0x0]! Bios bug, MP table errors detected!... ... disabling SMP support. (tell your hw vendor) Så prøver den og starte Ubuntu før den fryser ved * loading modules* Ka er MP tables og kordan fikser eg det eventuelt. Har den nyeste biosen. Maskina er en PB G1320.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 prov å legge til noapic som boot option i grub Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Legg til "acpi=off" i kernel-parametrene med tastene "e" og "b" i GRUB. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 funka med acpi=off ka er egentlig acpi? kom opp noen andre feilmeldinger men systemet starta allikevel. Var noe med fatal error inserting floppy, pciehp og shpchp.. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ACPI tar seg av strømstyring/overvåking. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 funka med acpi=off ka er egentlig acpi? kom opp noen andre feilmeldinger men systemet starta allikevel. Var noe med fatal error inserting floppy, pciehp og shpchp.. Fikk de meldingene når jeg brukte Ubuntu også. Merket ikke at noe ble påvirket av dem. Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 ACPI tar seg av strømstyring/overvåking. Ok. Er det derfor det står at eg har 0% igjen av batteriet då kanskje. Det er jo litt kjipt.. Fikk de meldingene når jeg brukte Ubuntu også. Merket ikke at noe ble påvirket av dem. Har ikkje merket noe så langt eg heller så då får det bare være sånn. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Får også de feilmeldingene, men de skal ikke gå ut over systemet. De kommer visst du mangler hardwaren den sjekker, leste jeg på ubuntuforums.org Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Eventuelt mekk en kernel uten SMP? Lenke til kommentar
Dirhael Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Fikk noen tilsvarende feilmeldinger jeg også, men alt löste seg ved å skrive inn pnpbios=off i GRUB Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hvis du aktiverer apm, burde du få litt strømstyring (batterikapasitet etc) i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå