shaugen Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Plutselig begynte pcen å gå veldig treigt, jeg sjekket oppgavebehandling og fant ut at IEXPLORER.EXE brukte opp til 80 % av cpu'n til vanlig... Er dette et virus, trojan, adaware...... Hvet ikke hva PID står for men den har 1752 i PID og den bruker 27 296 kb av minne.... Og denne er det tre av samtidig.. På forhånd, takk for svar! Dette er ikke bra Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 HouseCall Scan Now Ad-Aware SE Personal Edition Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Tar jeg ikke helt feil så er iexplorer.exe, Internet Explorer! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 PID er bare prosess-ID-en. Det kan godt være et virus, ja. Finnes flere ormer og tull som legger seg i en iexplorer.exe -fil. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 w32.funner er et virus som legger seg som iexplorer og andre systemfiler Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Tar jeg ikke helt feil så er iexplorer.exe, Internet Explorer! Nei, iexplore.exe er IE. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Iexplorer = Internet Explorer = IE... Når du blir kvitt problemet: Slutt å surf med Søppelbrowseren IE, så er problemet løst Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Iexplorer = Internet Explorer = IE... Nei, iexplore.exe er Internet Explorer! Ikke iexplorer.exe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 IEXPLORE.EXE == Internet Explorer IEXPLORER.EXE er mest sansynlig virus/trojan e.l. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Iexplorer = Internet Explorer = IE... Tull. Se vedlagt bilde. Lenke til kommentar
loqron Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Iexplorer = Internet Explorer = IE... Tull. Se vedlagt bilde. Jeg tror du må foramaterea ps'en din :!: Cpu'en har 81 oppgaver :!: Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Cpu'en har 81 oppgaver :!: Det er da ikke mye det vel? Forresten, "iexplore.exe" i win2000 og "iexplorer.exe" i winxp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Det heter "IEXPLORE.EXE" i WinXP også. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Snedig. Kommer vel an på versjon osv. eller noe da. Het ihvertfall "iexplorer.exe" i WinXP Home SP2 og WinXP Pro SP1 her. Er vel ikke så nøye. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) http://www.liutilities.com/products/wintas...rary/iexplorer/ iexplorer.exe is the executable for a virus that is a variant of the RapidBlaster parasite that downloads and displays advertising from an Internet location. This process should be removed to ensure your personal privacy. Edit: Men det kan se ut til at IEXPLOERE.EXE av og til faktisk heter IEXPLORER.EXE og at IEXPLORE.EXE faktisk også kan være trojan/virus/infisert. Endret 11. februar 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Ikke vet jeg. Den ene PC-en har aldri hatt Internett-tilkobling eller noe. Bruker vanligvis ikke Windows uansett. Edit: Samme kan det være. Endret 11. februar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Cpu'en har 81 oppgaver :!: Det er da ikke mye det vel? Forresten, "iexplore.exe" i win2000 og "iexplorer.exe" i winxp. Nei. Jeg kjører WinXP Pro Btw: jeg kjører en del ting. Blant annet Apache, MySQL, PHP og i tillegg en del ting i forbindelse med PHP. Blir mange ting som kjører ut av det. F.eks er det 3 programmer som kjører i forbindelse med TV-kortet (fjernkontrollen, selve visningen og mottaket av data fra dekodingen på kortet). 81 ting som kjører er lite. Er ikke umulig få det godt over 90. Forøvrig, jeg har heller ingen problemer med å komme ned på noen-og-40 hvis jeg virkelig vil. Slår jeg av Apache er det umiddelbart 10 ting som blir borte. Edit: akkurat nå er det 74stk. Endret 11. februar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
loqron Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Cpu'en har 81 oppgaver :!: Det er da ikke mye det vel? Forresten, "iexplore.exe" i win2000 og "iexplorer.exe" i winxp. Nei. Jeg kjører WinXP Pro Btw: jeg kjører en del ting. Blant annet Apache, MySQL, PHP og i tillegg en del ting i forbindelse med PHP. Blir mange ting som kjører ut av det. F.eks er det 3 programmer som kjører i forbindelse med TV-kortet (fjernkontrollen, selve visningen og mottaket av data fra dekodingen på kortet). 81 ting som kjører er lite. Er ikke umulig få det godt over 90. Forøvrig, jeg har heller ingen problemer med å komme ned på noen-og-40 hvis jeg virkelig vil. Slår jeg av Apache er det umiddelbart 10 ting som blir borte. Edit: akkurat nå er det 74stk. Men du merker du jo på ytelsen vettu Internetten heter IEXPLORE.EXE På pro Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Iexplorer = Internet Explorer = IE... Tull. Se vedlagt bilde. Jeg tror du må foramaterea ps'en din :!: Cpu'en har 81 oppgaver :!: Hmm, det er vel enkli bare å kjøre en Spybot-scan så får du nok fjerna 70% Lenke til kommentar
am3k Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Sender denne over til sikkerhet da jeg føler den passer bedre der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå