Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

56K modem, får bare 28.8 Kbps!

Anbefalte innlegg

Hei

56k modemet mitt (v90/92 komp., Connexant chip) kopler opp på bare 28.8 Kbps! Alt fungerer bra på 28.8, men jeg hadde regnet med større hastighet på dette modemet. Mitt gamle eksterne 33.6 fikk ihvertfall 31.2 Kbps. Det er vel vanlig å få over 45-50k ihvertfall...?

Drivere osv. tror jeg skal være i orden. Har prøvd en del forskjellige, og alt fungerer jo som nevnt bra på 28.8, så disse skulle vel være ok. Porthastighet er 115200 (har også prøvd høyere). Hva kan være feil? Hvorfor får jeg ikke mer enn 28.8 Kbps?

Jeg ringte også telenor (145 eller hva det var) for å sjekke linjekapasitet, og der fikk jeg opplyst av en fyr at det ikke var vanlig å oppnå mer enn 18-20k på analoge linjer. Han skulle også sjekke linja mi, og ringe meg opp, men jeg ble selvsagt aldri oppringt. Det høres jo latterlig ut at analoge linjer ikke takler mer en 20k. Hva er da vitsen med f.eks. 56k modemer?

Håper noen kan hjelpe meg med dette. 56k er ille nok, 28.8 er uutholdelig :smile:

Vebjørn.

[ Denne Melding var redigert av: vebwa på 2002-06-20 13:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende at det er feil på kabelen (ledninga fra uttaket, til modemet ditt), noe som gir forstyrrelser.

Hvis du bor himla langt fra sentralen kan også si noe...

Da vi hadde bare 56k, fikk jeg ikke mer enn 44...man SKAL kunne få 56, og da var det vist kabelen som var ødelagt etter å ha ligget i dørkarmen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 13:51, vebwa skrev:

Jeg ringte også telenor (145 eller hva det var) for å sjekke linjekapasitet, og der fikk jeg opplyst av en fyr at det ikke var vanlig å oppnå mer enn 18-20k på analoge linjer. Han skulle også sjekke linja mi, og ringe meg opp, men jeg ble selvsagt aldri oppringt. Det høres jo latterlig ut at analoge linjer ikke takler mer en 20k. Hva er da vitsen med f.eks. 56k modemer?

vel, det at du ikke skal få mer enn 20kbit på analog linje må vel være feilinformasjon! Da jeg brukte 56k modem fikk jeg opp til 50kbit. Når sånne ting ikke har funket for meg så har det enten vært noe galt med modemet, eller så var det noe galt med telefonsentralen. Ikke gi deg mht. Telenor!

Lenke til kommentar

Ja jeg så det. Jeg veit ikke hva som skjedde. Hadde nok noe med at jeg avbrøt etter å ha trykket på send fordi jeg ville ha beskjed om svar pr epost osv. Så det har nok blitt lagt inn to identiske på en eller annen måte. Var ikke meningen. Beklager. Hadde vært kjekkere med alle svar i en tråd for min del også...

Vebjørn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...