kilik Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Hva er engentlig sidevekslingsfil for noe? Eneste jeg vet er at det har noe med RAM å gjøre. Windows varsler meg ofte om at den må øke denne, spesielt hvis jeg har mange programmer oppe. I oppgavebehandling ser jeg den nå ligger på rundt 400-450 MB. Jeg har 384 MB RAM i maskinen. Endret 11. februar 2005 av kilik Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Sidevekslingfil er virtuelt minne. Lenke til kommentar
johnnysorensen Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Eller kladdepapir når hodet er fult. Når operativsystemet trenger mer minne, flytter det noe av innholdet i minnet ut til denne filen. Og når operativsystemet trenger noe fra dette "minnet" hentes det inn igjen. For å få plass til dette igjen må kanskje noe annet legges ut på filen. Da skjønnet du sikkert at dette kan bli en ond sirkel, og resultatet blir en treg maskin. Tiden det tar og hente noe fra disk er mange ganger lengre en tiden det tar å hente det fra RAM. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) I tilfelle du skal øke det virtuelle minnet. Høyreklikk på Min Datamaskin og velg Egenskaper > Avansert > Ytelseinstillinger > Avansert > Endre. Du må starte maskina på nytt før endringane trer i kraft tenker eg. Endret 11. februar 2005 av zefler Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 johnnysorensen Skrevet 11/02/2005 : 16:36 Eller kladdepapir når hodet er fult. Når operativsystemet trenger mer minne, flytter det noe av innholdet i minnet ut til denne filen. Og når operativsystemet trenger noe fra dette "minnet" hentes det inn igjen. For å få plass til dette igjen må kanskje noe annet legges ut på filen. Da skjønnet du sikkert at dette kan bli en ond sirkel, og resultatet blir en treg maskin. Tiden det tar og hente noe fra disk er mange ganger lengre en tiden det tar å hente det fra RAM. Betyr det at du med mer RAM får en raskere maskin og kansje slipper kipe krasj. Info til ... Det er kjedelig det. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Til meir ram/minne du har til raskare blir maskina ja. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 1 gb ram er på tur i maskinen da blir det brukbart for en stund framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå