Simen1 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Jeg har en mp3-spiller med ganske lite minne, 128MB, og ønsker å få inn mange sanger på den. Kvaliteten trenger ikke være særlig høy siden den skal brukes med billige ørepropper utendørs i ganske støyende omgivelser. Jeg tenker at 64 kbit/s mono bør holde til mitt bruk. (128MB med 64kbps tilsvarer drøyt 4 timer musikk) Musikken jeg har tatt backup av på PC'n har alt fra 128 til 320kbit/s CBR og diverse VBR-kvaliteter. Spilleren min nekter å spille enkelte sanger som de er. Jeg misstenker at dette er sanger med VBR eller de med veldig høy bitrate (CBR). Jeg ønsker et program som kan konvertere sangene som skal overføres til mp3-spilleren til 64kbps mono. God brukervennlighet er et stort pluss. Edit: Det er snakk om en spiller med driverløst design. Endret 11. februar 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 http://dbpoweramp.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Tusen takk for tipset. Jeg skal prøve den ut i løpet av helga. Brukergrensesnittet så bra ut og feature-lista enkel og grei. (Det enkle er ofte det beste) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 Programmet funker helt fint til sitt formål, men det er vist bare shareware med 1 månedes gratisperiode på mp3-koding. Finnes det ikke noe tilsvarende freeware? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Nei? Hos meg er det ingen prøveperiode. Fått en merkelig versjon? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Prøvetiden på 1 måned gjelder vist bare mp3-encoder-delen av programmet. Du kan altså fortsette å lage andre lydfiler enn mp3 etter at prøveperioden har gått ut. Ett av punktene på siden http://dbpoweramp.com/dmc.htm er: 100% Free (mp3 encoder on trial license), No nags, popups, hidden spyware or bundleware. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Winlame kan du laste ned her. For å få 64kb/s og mono velger du Default og setter bitraten til 64kb/s og velger mono. Du kan også velge VBR eller ABR som burde gi litt bedre kvalitet. Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke mono og ikke Joint Stereo, hvis det da ikke er lydbøker du hører på. Mono høres etter min mening forferdelig ut i hodetelefoner. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke mono og ikke Joint Stereo, hvis det da ikke er lydbøker du hører på. Mono høres etter min mening forferdelig ut i hodetelefoner. Hun som skal bruke programmet og mp3-spilleren hører bare på det ene øret. Men takk for tipset. Jeg skal laste ned og teste ut Winlame. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå