Gå til innhold

Program for nedsampling av Mp3 til Mp3-spilleren.

Anbefalte innlegg

Jeg har en mp3-spiller med ganske lite minne, 128MB, og ønsker å få inn mange sanger på den. Kvaliteten trenger ikke være særlig høy siden den skal brukes med billige ørepropper utendørs i ganske støyende omgivelser. Jeg tenker at 64 kbit/s mono bør holde til mitt bruk. (128MB med 64kbps tilsvarer drøyt 4 timer musikk)

Musikken jeg har tatt backup av på PC'n har alt fra 128 til 320kbit/s CBR og diverse VBR-kvaliteter. Spilleren min nekter å spille enkelte sanger som de er. Jeg misstenker at dette er sanger med VBR eller de med veldig høy bitrate (CBR).

Jeg ønsker et program som kan konvertere sangene som skal overføres til mp3-spilleren til 64kbps mono. God brukervennlighet er et stort pluss.

Edit: Det er snakk om en spiller med driverløst design.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winlame kan du laste ned her. For å få 64kb/s og mono velger du Default og setter bitraten til 64kb/s og velger mono. Du kan også velge VBR eller ABR som burde gi litt bedre kvalitet.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke mono og ikke Joint Stereo, hvis det da ikke er lydbøker du hører på. Mono høres etter min mening forferdelig ut i hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke mono og ikke Joint Stereo, hvis det da ikke er lydbøker du hører på. Mono høres etter min mening forferdelig ut i hodetelefoner.

Hun som skal bruke programmet og mp3-spilleren hører bare på det ene øret.

Men takk for tipset. Jeg skal laste ned og teste ut Winlame. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...