Samurai99 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Menyen har forandret seg når jeg skal logge på/av. Hvorfor det? Sånn ser det ut nå, mens før fikk jeg opp en boks med en gul, en grønn, og en rød knapp...skjønner ikke at dette har skjedd av seg selv! Og når jeg skal logge på, så får jeg opp en boks hvor jeg skal skrive inn passord, men jeg har jo ikke noe passord, så jeg kan bare trykke OK. Likevel irriterende, for jeg liker at den logger seg helt inn automatisk, nå må jeg trykke på OK, og det bruker unødvendig tid (F.eks. hvis jeg skrur på maskinen, går vekk, så er det bedre at alt er klart enn at jeg må trykke OK og så vente enda mer). Håpe noen kan hjelpe meg å få det tilbake som det var. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Gå til kontrollpanelet -> Brukerkontoer. Så velger du Endre måten brukere logger på eller av. Der setter du en hake ved "Bruk velkomstskjermen". Da kommer det tilbake slik du vil ha det. Hvis du fortsatt har problemer med at den ikke logger seg automatisk inn i windows, så kan du laste ned/installere TweakUI - der er det en innstilling som ordner det slik at maskinen logger seg på din konto automatisk ved oppstart. TweakUI er forresten noe av de beste programmene som finnes, spesielt laget for XP, av Ms. Alle burde ha det. Last det ned her: http://download.microsoft.com/download/f/c...wertoySetup.exe Endret 11. februar 2005 av pmarius Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du har sannsynligvis installert et eller annet som har forandret innstillingene dine. Har vært borti dette for lenge siden, men klarer bare ikke å huske akkurat hvilket program som forårsaket det da. Uansett dreide det seg da om maskina til en 14-15-åring, så det er ikke usannsynlig at det er noe kazaawinampdaemontoolsirc-greier... Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Gå til kontrollpanelet -> Brukerkontoer. Så velger du Endre måten brukere logger på eller av. Der setter du en hake ved "Bruk velkomstskjermen". Da kommer det tilbake slik du vil ha det. Hvis du fortsatt har problemer med at den ikke logger seg automatisk inn i windows, så kan du laste ned/installere TweakUI - der er det en innstilling som ordner det slik at maskinen logger seg på din konto automatisk ved oppstart. TweakUI er forresten noe av de beste programmene som finnes, spesielt laget for XP, av Ms. Alle burde ha det. Last det ned her: http://download.microsoft.com/download/f/c...wertoySetup.exe Takk, det ordnet seg med den fremgangsmåten. Dessverre vet jeg ikke hva TweakUI er for noe, så jeg vet ikk eom jeg burde prøve det engang.... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Gå til kontrollpanelet -> Brukerkontoer. Så velger du Endre måten brukere logger på eller av. Der setter du en hake ved "Bruk velkomstskjermen". Da kommer det tilbake slik du vil ha det. Hvis du fortsatt har problemer med at den ikke logger seg automatisk inn i windows, så kan du laste ned/installere TweakUI - der er det en innstilling som ordner det slik at maskinen logger seg på din konto automatisk ved oppstart. TweakUI er forresten noe av de beste programmene som finnes, spesielt laget for XP, av Ms. Alle burde ha det. Last det ned her: http://download.microsoft.com/download/f/c...wertoySetup.exe Takk, det ordnet seg med den fremgangsmåten. Dessverre vet jeg ikke hva TweakUI er for noe, så jeg vet ikk eom jeg burde prøve det engang.... Takk for hjelpen TweakUI er et genialt lite program til Windows XP som er laget av Microsoft, det har eksistert siden win 98 (muligens før). Det gir deg en drøss med nye innstillingsmuligheter som går på utseende, ytelse og brukervennlighet. Programmet er gratis og helt trygt å bruke. Min mening er at alle Windows-brukere burde ha dette installert - for en enklere data-hverdag Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 ...laste ned/installere TweakUI - der er det en innstilling som ordner det slik at maskinen logger seg på din konto automatisk ved oppstart. TweakUI er forresten noe av de beste programmene som finnes, spesielt laget for XP, av Ms. Alle burde ha det. Last det ned her: Trenger da ikke installere noe som helst for å gjøre det. Bruk heller start-kjør-control userpasswords2 og velg hvilken konto som skal logges inn og fjern haken for at brukere må angi passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå