Striderkim Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Mp3 har tatt helt av på markedet det siste året, og så kjem regjeringa med slike lovforslag... Dei veit sikkert ikkje ka mp3 er ein gong, og kor praktisk det er. Viss dei kjøper og prøver ut ein mp3 speler for skatte penga så tenker eg dei holder kjeft. Ripper alle mine cd'r over til mp3, kommer til å havne i fengesel hjeeeeelp Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Når jeg leste dette så måtte jeg bare le Hvis de får innført dette så vil det ha sånn ca 0,0001 prosent virkning! HAHAHA Bondevik! Du bæsjer stadig på leggen Edit: Las gjennom hele her nå: Har du kjøpt en CD-plate, kan du nemlig ikke orvente at den får plass i mobiltelefonen, mener regjeringen. Det er da nettopp det du kan med MP3 teknologien Klarer ikke ved hjelp av smileys å utrykke hvor morsomt jeg i dete øyeblikk har det! Endret 12. februar 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Får regjeringen Bondevik det som den vil, vil det bli forbudt å rippe kopibeskyttede CD-plater for å legge dem på MP3-spillere. Link til VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266392 Er det ikke deilig å vite at inkompetente mennesker skal sitte å styre og bestemme? Det beste av alt er at mine skattepenger går med til å betale lønninga til slike mennesker. Heia Norge. det kommer til og bli kopiert og lasta ned musikk uansett. dette er det ingen som får fulgt opp allikevel.. jeg kommer til og gjøre det uansett hvor ulovlig det blir.. kos Endret 13. februar 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
danger_of_death Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg er ikke helt med på dette. Så de mener at jeg gjør noe ulovlig hvis jeg har kjøpt og betalt for en mp3 spiller? Jeg kjøpte en mp3 spiller for 3k for et halvt år siden, men så sier dem at jeg kan bare kaste den. Jeg krever penga tilbake! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Men korleis skal dei bevise at du har rippa musikken og ikkje lasta den lovleg ned? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Om du laster ned fra en side regner jeg med at det blir loggført på en måte, slik at du kan gå inn der og vise fram hvis det skulle komme opp Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Jaja, det er jo regler om alt. Snart blir det vel forbud mot å bruke PC så da, merkelig hvor mye som skal forandres og ødelegges for vanlige folk. Bøtesatsene øker, alt øker, staten skal ha mer penger, merkelig at vi egentlig betaler slike folk for å sitte der å bestemme ting de overhodet ikke har peiling på, som f.eks MP3 spillere. Hehe. Fujitsu Siemens ble jo pålagt ekstra avgifter på pcene de selger fordi de kan brukes til piratevirksomhet. Akkurat som video-kasetter, DVDplater, cdplater og andre medier. Tror det var 12$ per pc de solgte. Da er det bare å returnere til den gode, gamle discman'en da. Hvordan har du tenkt å gjøre det lovlig? Endret 13. februar 2005 av Mixel Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Da er det bare å returnere til den gode, gamle discman'en da. Hvordan har du tenkt å gjøre det lovlig? En diskman spiller av CDer slik de kommer fra butikken da Lenke til kommentar
am3k Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Såsant det ikke er kopisperrepåden, da har du ingen garanti for at den vil kunne spilles av på din cd/dvd spiller eller discman. Nå kan de da heller ikke kalles CD (og de har vel forbud mot å bruke CD logoen på disse platene) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 lol, jeg måtte bare | | | | | \/ Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Da er det bare å returnere til den gode, gamle discman'en da. Hvordan har du tenkt å gjøre det lovlig? En diskman spiller av CDer slik de kommer fra butikken da Ja selvfølgelig. Bare jeg som aldri husker forskjellen på disckman og minidisc Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Da er det bare å returnere til den gode, gamle discman'en da. Hvordan har du tenkt å gjøre det lovlig? En diskman spiller av CDer slik de kommer fra butikken da Ja selvfølgelig. Bare jeg som aldri husker forskjellen på disckman og minidisc Det er heller ikke noe ulovlig med minidisk Lenke til kommentar
am3k Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Siden minidisc også bruker en komprimeringsalgorytme (om ikke minnet mitt svikter helt nå) ville jeg da tro dette også ble forbudt. Eller gjelder det bare mp3?... Føler at det begynner å bli på tide å lese gjennom hele lovforslaget her Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Siden minidisc også bruker en komprimeringsalgorytme (om ikke minnet mitt svikter helt nå) ville jeg da tro dette også ble forbudt. Eller gjelder det bare mp3?...Føler at det begynner å bli på tide å lese gjennom hele lovforslaget her for å få noe inn på en minidisc, må man jo "flytte" sangene fra en CD, no som Bondevok mener er feil. Det er ikke snakk om å forby MP3 som format, men å forandre plattformer å spille musikken av på. Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) God tanke, men umulig å kontrollere. Bondevik-regjeringen har gjort mye dumt, men dette tar nesten kaka...hvordan i all verden skal myndighetene kontrollere noe slikt da? Jeg gleder meg til å lese utredningen. Stakkars gamle, stygge Kjelle-gutten :!: Pr dags dato er det jo som kjent ikke forbudt å laste ned musikk, men å lagre musikken i mer enn 24 timer. Det samme gjelder vel egentlig for narkotika, men det blir vel neppe slutt på problemet om man forbyr stoffene! Endret 14. februar 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 God tanke, men umulig å kontrollere. Bondevik-regjeringen har gjort mye dumt, men dette tar nesten kaka...hvordan i all verden skal myndighetene kontrollere noe slikt da? Jeg gleder meg til å lese utredningen. Stakkars gamle, stygge Kjelle-gutten :!: Pr dags dato er det jo som kjent ikke forbudt å laste ned musikk, men å lagre musikken i mer enn 24 timer. Det samme gjelder vel egentlig for narkotika, men det blir vel neppe slutt på problemet om man forbyr stoffene! Hmmm, den med 24 timer var ny for meg. Enda et eksempel på hvor korrupt regjeringa er. Først blir han dømt, så blir han frifunnet, så blir han dømt igjen. Domsto.no Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 HAHAHA Bondevik! Du bæsjer stadig på leggen hehe , ja det gjør han. heldigvis forsvinner han snart Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Siden musikkbransjen tror de vil tjene mer nå som alle må kjøpe musikken istedenfor og kopiere, bør de vel få mindre stats støtte? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Siden minidisc også bruker en komprimeringsalgorytme (om ikke minnet mitt svikter helt nå) ville jeg da tro dette også ble forbudt. Eller gjelder det bare mp3?...Føler at det begynner å bli på tide å lese gjennom hele lovforslaget her for å få noe inn på en minidisc, må man jo "flytte" sangene fra en CD, no som Bondevok mener er feil. Det er ikke snakk om å forby MP3 som format, men å forandre plattformer å spille musikken av på. Man trenger vel som regel ikke bryte en eventuell kopisperre for å få sangene over til minidisc? Med mindre det er noe nytt med disse nye med usb osv da. Som presisert tidligere, så er det å bryte kopisperren som er forbudt. Cder uten kopisperre kan man rippe så mye man ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå