Gå til innhold

Bondevik & Co vil forby MP3

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er enda et eksempel på at politikerne lager en lov som er så godt som umulig å håndheve, for deretter å forvente at politiet skal kunne håndheve den.

Dette er et helt feil grunnlag å kriminalisere flott norsk ungdom på.

Lenke til kommentar

Et par digresjoner;

1. Hvordan skal NRK, P4, Kanal24 osv få digitalisert musikken sin?

2. En må huske på å forby biler, fordi de kan brukes til kriminelle handlinger.

3. Strøm må forbys, da man kan koble til lamper og få lys

4. Bopel (hus/leilighet/telt/trappeoppgang osv) må forbys da man kan bevege seg inn der...

Og et lite spørsmål til regjeringen; Man er vel ikke innkompetent, er man vel?

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Er jo ikke mulig. Hvorfor skal visse format plutselig kriminaliseres? Hva er poenget? Vil vinyl også bli ulovlig? Hva er begunnelsen? Hva er poenget? Jeg gjetter bare her for å få svar på spørsmålene: Politikere som såvidt vet hvordan man slår på en PC får høre fra diverse lobbyister at det har kommet noe nytt på "data-fronten" som er veldig skummelt, og at de må gjøre noe med det straks. "Mannen som vet mye om dette sa at det er skummelt. Skal vi forby dette straks hr. Bondevik?" Det er jo DOKUMENTERT at politikere ikke har anelse om sakene de tar avgjørelser i.

Lenke til kommentar

Oki, bør ikke gå for mye offtopic, men bare så jeg ikke blir missforstått.

Tenker mer på evnene hans til å svare for seg, kommer spørsmålene litt uforbredt på ham går det ikke altid helt bra. t.d. denne. Men bush og politikk ellers får vi ta i rett kategori ;)

Dette er enda et eksempel på at politikerne lager en lov som er så godt som umulig å håndheve, for deretter å forvente at politiet skal kunne håndheve den.

Dette er et helt feil grunnlag å kriminalisere flott norsk ungdom på.

Når så mange går ut mot dette lovforslaget som de nå har, overasker det meg om det kommer igjennom i den form det har pr. idag... Men underligere ting enn dette har hent.

Lenke til kommentar
beklager for ordvalget, men FYFAEN FOR NOEN DUSTER!!!!!!

Jeg laster aldri ned musikk, men ripper alltid cd'ene jeg kjøper, fordi jeg nesten bare hører musikk fra pc'en. ikke FAEN om de skal få nekte meg det!!!

er en grunn til at jeg har kjøpt meg et svinedyrt 7.1 anlegg!!!!!!! :mad::mad::mad:

haha, får ikke akuratt utnyttet et bra anlegg med et par mp3 filer :p

Lenke til kommentar

Fint å ha noen gamlinger som ikke vet hva de prater om til å gjøre alle kriminelle. Politiet selv sier jo allerede de ikke har midler til å gjøre noe med dette så hva er vitsen?

OK MP3 blir forbudt og ingen kan kontrollere det, men hva med andre filtyper som wma, ape, ogg osv? Tydeligvis noen som ikke har tenkt på at det er mange som kjøper MP3'er på internett, men man får jo ikke kvitering i posten som beviser det.

Når sånne lovforslag kommer opp så er det så åpenlyst at personen som har tenkt ut denne geniale saken ikke har mye peiling. Få noen ord fra en/ei som vet hva det er de prater om ihvertfall så går det kanskje ann å få litt fornuft inn i bildet også.

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Sikkert Valgerd som står bak...

hvertfall ingen umulighet nei :p

Noe så dumt forslag som det der skal man lete lenge etter. Jeg legger musikken min innpå mp3 spillern min, den bruker jeg hvis jeg av en elelr annen grunn trener(hendte hvertfall 2 ganger i fjor :p ) å vil ikke politikerne at folk skal begynne å mosjnere mer da :p

Jeg gidder hvertfall ikke jogge uten musikk... Dessuten betaler man 150 kroner for en cd, da skal man hvertfall få lov å gjøre hva man vil med den!

Lenke til kommentar

Enig i at dette er et utrloig idiotisk lovforslag.

Men virker som det er en del missforståelser ute å går her. Er jo ikke selve mp3-formatet som skal bli ulovlig. Altså kan man helt lovlig synge inn i microfonen din på pcn og lagre det som mp3. Men det å rippe en kopibeskyttet cd skal bli ulovlig, og filene ender jo som regel opp som mp3. Men det betyr jo ikke at å rippe til wma eller ogg blir noe mindre ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...