Gå til innhold

Bondevik & Co vil forby MP3

Ni kon

Anbefalte innlegg

Får regjeringen Bondevik det som den vil, vil det bli forbudt å rippe kopibeskyttede CD-plater for å legge dem på MP3-spillere.

Link til VG:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266392

Er det ikke deilig å vite at inkompetente mennesker skal sitte å styre og bestemme? Det beste av alt er at mine skattepenger går med til å betale lønninga til slike mennesker. Heia Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må jo være årets dårligste grunn for et lovforslag:

Om bruker f.eks. kjøper en CD-plate, kan ikke bruker ha noen rimelig forventning om å kunne spille denne direkte av i en MP3-spiller som ofte er på størrelse med et armbåndsur, er integrert i mobiltelefonen eller finnes som programvare på datamaskinen
Lenke til kommentar

*hirr*

Eg bruker selv P2P ivrig til å finne musikk som eg liker. Hvis eg liker det så kjøper eg det. Altså, de kan faen meg ikke komme å si at de taper penger på meg. Eg har oppdaga mye musikk via p2p og det har igjen ført til at eg kjøpte bortimot 70 CD'er i fjor.

Lenke til kommentar
*hirr*

Eg bruker selv P2P ivrig til å finne musikk som eg liker. Hvis eg liker det så kjøper eg det. Altså, de kan faen meg ikke komme å si at de taper penger på meg. Eg har oppdaga mye musikk via p2p og det har igjen ført til at eg kjøpte bortimot 70 CD'er i fjor.

jepp,de påstår at platesalget har gått ned pga p2p programmer osv,men fakta er at platesalget har gått opp,fordi folk får sjangsen til å høre igjennom musikken ordentlig før de kjøper den!

Lenke til kommentar
*hirr*

Samme her..

Lenke til kommentar

Ja, så nå må alle gå rundt med store discmans for å høre på musikken sin.

Det blir vel også forbudt å spille inn på mp3spiller direkte fra cdspiller også

Men de har vel ikke tenkt å forby mp3 som musikk format?

Tenk om man blir stoppa på gata av politiet fordi man hører på musikk, som KAN være fra en mp3spiller hvor musikken KAN være rippet fra en cd. Eller den KAN være lastet ned. :p

QUOTE (Regjeringen)

Om bruker f.eks. kjøper en CD-plate, kan ikke bruker ha noen rimelig forventning om å kunne spille denne direkte av i en MP3-spiller som ofte er på størrelse med et armbåndsur, er integrert i mobiltelefonen eller finnes som programvare på datamaskinen

Man kan ikke spille den av med programvare på pcen? Så cder blir forebeholdt cdspillere? Men de sier at man ikke burde ha forventninger om å kunen spille av en cdplate i en mp3spiller på størrelse med en klokke, men hvor mange har det? Tror de fleste faktisk ripper sangne først. Sikkert Bondevik som er sur fordi han ikke får cdplaten sin inn i mp3spilleren :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Dette har vel ligget i lufta lenge at noe slik skulle komme på banen, er jo også snakk om å stramme inn anti-warez politikken til Norge. Da er det også snakk om å forandre på den loven som sier du har lov til å laste ned så lenge det er til privat bruk og du ikke laster opp noen plass (til andre folk feks). P2p nedlasting er lovelig, men du bryter loven når du sender en sang til noen andre.

Det med at MP3 blir en "ulovelig" greie er vel mer en bivirkning av et heller dårlige skrevet lovforslag.

Lenke til kommentar

Inkompetanse er bare forordet.

Takket være p2p har jeg oppdaget masse musikk jeg aldri ville ha funnet i en platesjappe. Mye har jeg bestilt og kjøpt. Jeg har også benyttet nettet og p2p til å spre egen musikk, og jeg har sett hvor effektivt det er. Film og musikkbransjen har ingenting å bekymre seg for.

Når det gjelder å forby mp3: Man kan ikke forby et filformat, særlig ikke et åpent format. Det lar seg ikke gjøre.

Edit: Forresten, hvis vi ikke får lov til å rippe CD'er med kopisperre må vi jo bare laste dem ned da. Jeg akter å høre MIN musikk på PC'n. De skal ikke bry seg om jeg lager 10000000 kopier av en plate jeg eier.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Jaja, det er jo regler om alt. Snart blir det vel forbud mot å bruke PC så da, merkelig hvor mye som skal forandres og ødelegges for vanlige folk.

Bøtesatsene øker, alt øker, staten skal ha mer penger, merkelig at vi egentlig betaler slike folk for å sitte der å bestemme ting de overhodet ikke har peiling på, som f.eks MP3 spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...