Gå til innhold

SocketA for Linux?

A!1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede et ABit NF7-S2G som suger pi**

VIA VT6122 brikken den bruker som nettkontroller gjør at nettverket kobler seg opp og ned hele tiden, funker i noen sekunder i slengen. Oppfører seg visst slik i windows også.

PCutstyr har lovt at jeg skal få byttet hovedkortet i ett annet over telefon, må bare finne et som funker som det skal med linux...

Lenke til kommentar
Jeg har allerede et ABit NF7-S2G som suger pi**

Vår kjære FredrikFredrik snakker om Abit NF7-S v2.0, ikke Abit NF7-S2G (eller Abit NF7-S2).

Om du benytter deg av nettverkskretsen (10/100 Mbps) i nForce2 Ultra 400-brikkesettet (MCP-brikken) så trenger du kun ForceWare-pakken fra nVidia. Denne driverpakken har støtte for Linux.

Gode kort som i teorien skal funke med Linux:

- Abit NF7-S v2.0

- Abit NF7 v2.0

- Asus A7N8X-E Deluxe (ihvertfall om du kun bruker 10/100 Mbps-porten, kortet har både vanlig og Gigabit LAN)

- Abit AN7

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke fikk med det som var viktigst i svaret isted... Abit NF7-S V2.0 er sikkert et godt kort under Linux (selv om det bruker VIA VT6102 som nettkontroller), men PCUtstyr selger ikke NF7-S V2.0 lenger.

De sluttet å selge NF7 V2.0 også den siste uken.

Da koker det hele ned til at jeg må bytte mitt Abit NF7-S2G mot:

Asus A7N8X-E Deluxe

eller

EPoX EP-8RDA6+ PRO

som er de eneste nForce2 Ultra400 baserte hovedkortene (untatt NF7-S2G) som PCUtstyr fortsatt selger. Noen som har hatt dårlige erfaringer med noen av disse?

Uansett, Fredrik og Endre, takker for svarene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...