Perra1 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg går i 10. klasse. Hvordan skal man søke på vigo? Jeg hørte at man måtte skrive inn tre velg, men jeg skrev kun inn ett? Er dette nok? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Nei. Sannsynligvis må du velge 3 forskjellige linjer med opptil 3 skoler (husker ikke dette helt lenger, correct me if i'm wrong) på hver linje. Det er visse unntak her i tr.heim i alle fall, så det kan det godt være andre steder og. Men dette kan du og snakke med rådgiveren din om. Han skal og gå gjennom alle søknadene før de blir sendt for å finne feil, så.. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva med vitnemålet? Ordner skolen det eller er det noe jeg selv må gjøre? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hva med vitnemålet? Ordner skolen det eller er det noe jeg selv må gjøre? Det ordner skolen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Skolen ordner det så lenge du går på offentlig skole, er det noe du lurer på så må du høre med rådgiveren på skolen da det er kun han/hun som vet alt sikkert for den skolen osv. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Man MÅ vel strengt tatt ikke ha mer enn et valg, men det er ikke å anbefale å bare ha et valg. Du sliter litt hvis du ikke kommer inn på det valget du har valgt. Så vidt jeg vet så forplikter fylket seg å gi deg plass på en av de tre valgene dine, men når du bare har valgt et, hva da? Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 jeg har hørt at man må ha tre valg, hvis ikke blir ikke søknaden registrert. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 jeg har hørt at man må ha tre valg, hvis ikke blir ikke søknaden registrert. Mer korrekt, den kommer i retur... Du kan søke på tre linjer, 1. valg, 2. valg og 3. valg. På vært valg KAN du ha 2 skoler (med samme linje altså), men du må ikke. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hva er det for noe tull? Når en rågiver sier det stikk motsatte velger jeg heller å høre på det. Du kan velge 3 dag og 3 skoler for hvert fag, og slikt har det da vitterlig vært i alle år. Hvis jeg bommer totalt så gi meg linker med info Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Er det lurt å velge flere skoler på første valget? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hvis du absolutt ikke vil på 2. valget så.. Selv hadde jeg 3 skoler på første valget når jeg søkte på videregående. Endret 13. februar 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hmm, rådgiveren min sier at det er to skoler per valg, men.... Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Hvis du absolutt ikke vil på 2. valget så.. Selv hadde jeg 3 skoler på første valget når jeg søkte på videregående. Men hva hvis det kun er en av skolene på førstevalget man vil nn på? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Man er ikke pliktig til å søke noe som helst. For at søknaden skal bli "godkjent", trenger man bare én linje og én skole. Men hvis man ikke søker tre forskjellige linjer, er ikke fylket lengre pliktig til å få deg inn på VGS. Man kan velge 6 skoler per linje, sjekket det nettopp. Lenke til kommentar
above Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg gjorde dette selv i dag! Du velger tre linjer og tre skoler! F.eks Elektro som 1 valg også velger du 3 skoler under denne kategorien og gjør det samme med 2 andre linjer! Du velger flere skoler ved å trykke på den knappen som er grønn med en hake på der du har oversikt over alle ønskene dine! Lykke til! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvis man har tre valg på 3 skoler(hvis det er så mange i fylket) har man krav på å komme inn på et av dem. hvis man har færre har man ikke krav på å komme inn! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ifølge den informasjonen vi fikk (både med søking til GK og VK1), trenger man ikke å søke på flere skoler. Altså, man kan ha 3 linjer, med 1 skole per linje. Lenke til kommentar
marius_o Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Man må ha 3 linjer og så mange skole man vil Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Man velge opptil 3 linjer med opptil 6 skolevalg på hver linje. Private skoler må som oftest stå som førstevalg for at de skal bli tatt med i søknaden. (slik er det ihvertfall i hordaland) Endret 28. februar 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
FM Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Man velge opptil 3 linjer med opptil 6 skolevalg på hver linje. Private skoler må som oftest stå som førstevalg for at de skal bli tatt med i søknaden. (slik er det ihvertfall i hordaland) Stemmer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå