Gå til innhold

Beste cpu til under 3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt mye på oppgradere den 2 år gamle pc'en min som har en:

Intel P4 2,4 Ghz cpu og en 533Mhz hovekort fra Dell.

Derfor hadde jeg tenkt å kjøpe et nytt hovedkort og prossessor.

Noen med forslag? Er åpen for Intel og AMD men prisen må ikke gå over 3000 kroner for prossessoren, en ca 4000 kr tilsammen.

Tenkt på å kjøpe AMD Athlon 64 3400+ 2,4 ghz[/ulr] med et asus kort på 800 mhz fra komplett.

Hovedkortet må ha et AGP spor og minst 3 PCI spor, utover det er det fritt fram :)

Alle svar er velkomne :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk Deuce, men har ikke noe mye erfaring med klokking, vet hva du skal gjøre og har klokka opp en 122 Mhz til 300 men ikke noe mer :S

og minne e no rart ,

Nåværende pc:

Intel P4 2,4 ghz + hovekort med 533 Mhz

ATI Radeon 9800 PRO 128 mb

RAM 512 MB DDR-SDRAM, 166,1 Mhz

260 GB IDE harddisker... må skaffe nytt:S + 300 GB usb harddisk

2 x dvd/cd rom rw+-

1 floppy

Creative Soundblaster LIVE! 5.1.... va vel det

Skal oppgradere for 5000 kr +- men skal ha nytt kabinett, så hardware blir på rundt 4000 kr tsammen

Skal brukes som spill pc for det meste, men skal også være grei til CG og flash osv.

Andre gode forslag :) ?

Endret av tkthekiller
Lenke til kommentar

Skal vi se:

AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz - kr 1.350,- + overklokke

Corsair Value CL 2.5 2*512MB brikker - kr 2.780,-

Hovedkort.... noe - 1000 kr

Kabinett - 1000 kr

Da e æ opp i 6000 kr

Hm.... :/

* Sorry lest feil ;) Men i så fall blir den 4300 kr + Kabinett + RAm, en 6000 kr det :p

det er jo prossessoren og hovedkortet som er gammelt, skjermkortet fungerer supert på alle spill hittil! :) Utenom full grafikk på DOOM 3 og FAR CRY da:P

Hm... Hvoedkortet er crappy da, kommer bare på max 2,6 ghz :S så ser ikke vits i det

*me = helt håpløs :) men økonomien må gå opp da :/

Endret av tkthekiller
Lenke til kommentar

hehe:P Sorry for at jeg hoppet på deg :) takk for forslagene :) Da blir det en

AMD 64 +3000 1.8GHz "Winchester" 1.350,-

MSI K8N NEO2 Platinum Socket 939 kr 1.175,-

Og et kabinett 1000 kr

Blir en 6305 kr det :) Men hvor høyt får jeg 3000+ hvis jeg overklokker, og hva er faren for at du ødlegger hvis du leser tutorialer fra eks overklokking.no og er ekstremt forsiktig og har bra vifte :)? Eller er det like greit å kjøpe 3400+ ?

Takk for svarene :)

og hvor crappy er denne rammen:P

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL

Var litt billig syntes jeg :cry::ermm:

Endret av tkthekiller
Lenke til kommentar
hehe:P Sorry for at jeg hoppet på deg :) takk for forslagene :) Da blir det en

AMD 64 +3000 1.8GHz "Winchester" 1.350,-

MSI K8N NEO2 Platinum Socket 939 kr 1.175,-

Og et kabinett 1000 kr

Blir en 6305 kr det :) Men hvor høyt får jeg 3000+ hvis jeg overklokker, og hva er faren for at du ødlegger hvis du leser tutorialer fra eks overklokking.no og er ekstremt forsiktig og har bra vifte :)? Eller er det like greit å kjøpe 3400+ ?

Takk for svarene :)

og hvor crappy er denne rammen:P

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PRL

Var litt billig syntes jeg :cry::ermm:

Trekk fra 1390kr på rammen så, du behøver ikke 2GB. 1GB er finfint. Så du havnet på 5000kr inkl kabinett

Lenke til kommentar

oj oj... for lite søvn :p Så ikke det sto 2x

Thnx thnx takk for all hjelpen :)

Da blir alt greit!

Men hvis du hadde vært enda mer super duper snill og svart meg på det lille spørsmålet:

Men hvor høyt får jeg 3000+ hvis jeg overklokker, og hva er faren for at du ødlegger hvis du leser tutorialer fra eks overklokking.no og er ekstremt forsiktig og har bra vifte smile2.gif? Eller er det like greit å kjøpe 3400+ ?

Så hadde jeg blitt overlykkelig ;)

Lenke til kommentar

Da blir alt greit!

Men hvis du hadde vært enda mer super duper snill og svart meg på det lille spørsmålet:

Men hvor høyt får jeg 3000+ hvis jeg overklokker, og hva er faren for at du ødlegger hvis du leser tutorialer fra eks overklokking.no og er ekstremt forsiktig og har bra vifte smile2.gif? Eller er det like greit å kjøpe 3400+ ?

Kan få den CPU'en ganske lang ja, kommer helt ann på kjølingen, men med boxed så skal du klare 2,4 ivertfall :)

Lenke til kommentar

Da blir alt greit!

Hvor langt den klokker er meget varierende, ett fint mål er jo 2.2GHz som tilsvarer en 3500+.

Følger du guider, bruker normalt folkevett, ikke stiller volten for høyt o.s.v er sjansene for at det skal skje noe, minimal.

Du bør passe temperaturen din, samtidig ikke bruke for mye volt.

Får du ikke startet maskinen? Jo, da tar du ut batteriet av hovedkortet i 2-3 minutter deretter setter det inn igjen, da vil alt nullstilles til sitt gode gamle i BIOSen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...