curtiis Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V. Har en slik men det er noe feil med den, skal retunere den å få ny. Vurderer å øke med 1 til på 512 mb av samme merke. Hva er forskjelen med å kjøre Dual og singel? Er det bare spesielle brikker som kan kjøre Dual, eller holder det med to av samme sort som denne? Er litt grønn de flest områder, noen bra sider å lære litt mer om alt fra minne til overklokking av cpuen? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Du kan fint køyre to "vanlige" brikker dual, men hugs dei må vera identiske. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Geil minne er topp Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 da e det bare jeg som har vært litt uheldig jeg. Ska få byttet den og bestille en lik til å få 1GB minne da. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V. Har en slik men det er noe feil med den, skal retunere den å få ny. Vurderer å øke med 1 til på 512 mb av samme merke. Hva er forskjelen med å kjøre Dual og singel? Er det bare spesielle brikker som kan kjøre Dual, eller holder det med to av samme sort som denne? Er litt grønn de flest områder, noen bra sider å lære litt mer om alt fra minne til overklokking av cpuen? Dual Channel vi si at 2 eller flere brikker jobber sammen slik at de kan sende informasjonen til de andre komponentene raskere. Joda, det kan være greit med en brikke av samme typen og samme merket. Du har jo Dual channel brikker som er spesielt beregnet for å passe sammen, men to brikker av samme merket og typen skal helt fint greie biffen! Guide til overklokking på engelsk her. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Kan det være minne brikken som er skyld i at nå jeg kjører fildelere at mskinen krasjer. Har irritert meg over nettværks kortet, men det er vel egentlig minne som ikke fungerer helt etter boka. Har kjørt memtest86 og fått mange feil. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ja det kan vere minnet. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 Da får jeg bare smøre meg med tallmodighet, tar jo så lang tid å få nytt tilbake. Like greit å bestille en ny før jeg sender inn den og får ny i bytte. Skal ha 1Gb likevel. Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 men må man ikke kjøpe "matched" ram for at ramen skal kjøre i dual? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 matched? Definer... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 men må man ikke kjøpe "matched" ram for at ramen skal kjøre i dual? Nei. Matched pair er bare en salgs gimmick. Man kan fint kjøre 2 separate brikker i dual, men det er en liten mulighet for at det ikke går bra Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har Geil RAM selv og de fungerer supert! de er billige og bra! Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) fikk nytt minne i dag, tokk ut det gammle pakket det inn får å sende det i retur pågrunn av feil. satte i den nye brikken, og windows klarte ikke å starte. testet den med memtest86, før første minutt var gått var det 2 feil på 459 mb. Så det var bare å pakke inn den andre igjen å starte maskinen. Dritt alså Edit: Prøvde begge ilag, fikk bios krasj med minne eller overklokking som feil, kjørte den alene og fikk svar at windows ikke kune laste en av oppstart filene. Så nu går æ nu på det samme som æ har gjort hele tiden og det e å blir ustabilt en stund til. Endret 18. februar 2005 av curtiis Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har akkuratt samme minnet og det fungerer supert!! Ser råstilig ut og! Har brukt det i et halvt år uten et eneste problem. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 dritt, klikka maskinen igjen. Må nu skriv alt på nytt igjen, så ustabilt. Har nu ikke fungert optimalt i 100% av tillfelene jeg har testet, litt lite grunnlag med bare 2 brikker. Men æ e nu lei, blir så irritert når det ikke fungerer. Så blir mann fri for pc i 14 dag bare for å få nytt. Så kipt at æ sku få to som ikke funger, når nu det ska være så bra minne... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 kanskje det ikke er brikkene som fjusker.. det kan være hovedkortet.. prøv med en og en brikke i en slot som du ikke har prøvd før.. og kjør memtest da.. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Prøvde det, ikke noen forskjell. Men fant ut at med den høyeste spenningen så det faktisk ut så det ble mer feil. Hørte snakk om att det kansje ikke passer til hovedkortet mitt eller at det kan være feil på cpu`en. Kjører en AMD SEMPRO 2600 på ASUS a7v880. E soket A. E så kipt dettan problemet. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hahaha! Slå opp i tysk ordbok og se hva geil betyr... For et dumt navn Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Får nå se skal teste brikkene på en annen maskin, men jeg tror jeg har gått fem på når jeg bestillte første brikken og sammme feil på andre brikken. Letet en stund og fant ut at av de to produsentene GEIL og Apacer som PSDATA har så var det vist bare Apacer som i allefall var på listen over testet minne til HK. Så da sitter jeg vel med brikker jeg ikke har noe glede av iværtfall. Men ser nu iallefall en løsning på mine problemer. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Har testet brikkene i en annen maskin, da fungert det ene helt fint. Men den andre hadde feil. så da har jeg en godt og en dårlig brikke. prøvde brikkene hans i min og det var ingen feil i memtest86 Så da er det ikke cpuen som tuller minne han hadde var Apacer og TwinMOS. Så får vel høre med psdata om de kan være litt hjelpsomme, ellers sitter jeg litt kipt til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå